شناسهٔ خبر: 172765 - سرویس استان‌ها

تاکید بر نظارت بر نرخ حمل و نقل زائران اربعین حسینی در خراسان جنوبی

کمیته اربعین خراسان جنوبی.jpg در جلسه بررسی خدمات حمل و نقل اربعین حسینی خراسان جنوبی بر نظارت نرخ حمل و نقل زائرین اربعین تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی) علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، در جلسه بررسی خدمات حمل و نقل اربعین حسینی، با اشاره به آمادگی زائران برای پرداخت هزینه‌های سفر، از مسئولان خواست تا در تعیین نرخ‌ها، وضعیت اقتصادی زائران را نیز در نظر بگیرند.

به گفته‌ عباس‌زاده، با توجه به تقاضای بالای سفر به عتبات عالیات،این امر باید با برنامه‌ریزی دقیق و نظارت مستمر کنترل شود.

وی اضافه کرد: طی دو سال گذشته برنامه ریزی های مجموعه حمل و نقل جاده ای استان،در اعزام زائرین اربعین خوب بوده و مشکل خاصی برای اعزام مسافرین نداشتیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی همچنین بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان حمل و نقل استان و سایر سازمان‌ها تاکید کرد.

عباس زاده یادآور شد: کمیته کنترل و نظارت بر اتوبوس های اعزامی تعیین تا بر مجموعه حمل و نقل مسافربری و کاروان بر ها نظارت شود.

اسداله جلال‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نرخ‌های حمل و نقل با توجه به نظرات اصناف و پس از جلسات متعدد تعیین شده است، تاکید کرد: هرگونه قرارداد خارج از نرخ مصوب، تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ضمن اشاره به اینکه برای تکمیل ظرفیت رانندگان، از رانندگان بازنشسته و کامیونی نیز استفاده خواهد شد، یادآور شد: کاروان‌های اربعین نیز موظف شوند تا قراردادهای خود را به صورت رفت و برگشت و با تایید انجمن‌های مسافربری منعقد کنند.