شناسهٔ خبر: 172776 - سرویس جاده‌ای

افزایش ۲ درصدی تردد بین‌شهری در خردادماه امسال

فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل، تردد وسایل نقلیه در خردادماه سال جاری در جاده‌های بین‌شهری کشور افزایش ۲ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، منصور فخاران، رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در خردادماه سال جاری، ۶۸ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۸۶۲ تردد بین استانی وسیله نقلیه ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲ درصدی داشته است.

فخاران با اشاره به افزایش ۳ درصدی تردد وسایل نقلیه سبک در خردادماه امسال نسبت به سال گذشته و افزایش ۲ درصدی نسبت به ماه گذشته، افزود: بیشترین افزایش تردد وسایل نقلیه در خردادماه نسبت به سال گذشته، مربوط به استان هرمزگان با ۲۲ درصد لرستان با ۱۹ درصد و سیستان و بلوچستان با ۱۸ درصد بوده است و بیشترین کاهش تردد مربوط به استان‌های گیلان و یزد هرکدام ۱۰ درصد و کردستان ۷درصد بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: بیشینه تردد بین استانی در روز دوشنبه ۱۴ خرداد با ۲ میلیون و ۶۴۲ هزار و ۴۱ وسیله نقلیه مصادف با تعطیلات نیمه خرداد و کمینه تردد بین استانی در روز چهارشنبه ۲ خرداد با تردد ۲ میلیون و ۳۲ هزار و ۸۷۸ وسیله نقلیه انجام شده است.

وی افزود: در این مدت بر اساس پلاک‌های ثبت شده توسط دوربین‌های پلاک‌خوان، مقاصد سفر حدود ۵۳ درصد از وسایل نقلیه تهرانی‌ها و البرزی‌ها به استان‌های قزوین، مازندران، قم، مرکزی و اصفهان بوده است و همچنین مبادی سفر حدود ۷۸ درصد از استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، گلستان و اصفهان به مازندران و حدود ۶۷ درصد از سفر استان‌های تهران، البرز، مازندران، قزوین و اردبیل در استان گیلان ثبت شده است.

فخاران در مورد تغییرات تجمعی سه‌ماهه سال جاری گفت: در سه‌ماهه ابتدای امسال تردد وسایل نقلیه سبک‌وسنگین، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵ درصدی، تردد وسایل نقلیه سبک افزایش ۶ درصدی و تردد وسایل نقلیه سنگین کاهش یک درصدی را نشان می‌دهد.