شناسهٔ خبر: 172799 - سرویس استان‌ها

پیش‌بینی ۱۴۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین در استان مرکزی

جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین گفت: برای جابه‌جایی زائران در ایام اربعین در مجموع ۴۹۰ دستگاه وسیله نقلیه پیش بینی شده که از این تعداد ۱۴۰ دستگاه آن اتوبوس خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با اشاره به نزدیک شدن به ایام اربعین اظهار کرد: ۱۴۰ دستگاه اتوبوس، ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۱۵۰ دستگاه سواری برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از مبدأ استان مرکزی پیش‌بینی شده است.

وی درباره قیمت بلیت اربعین از مبدأ مرکز هر استان به مقصد پایانه مرزی نیز گفت: قیمت بلیت اتوبوس‌های ۲۵ نفره وی آی پی هشت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، اتوبوس‌های ۳۲ نفره کلاسیک ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و اتوبوس‌های ۴۴ نفره چهار میلیون و ۸۵۰ هزار ریال مشخص شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۸۰ درصد ظرفیت ناوگان حمل و نقل استان برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

جهانی گفت: سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین حسینی استان مرکزی با ۴۸۰ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری به پایانه‌های مرزی اعزام شدند که امسال ۴۹۰ دستگاه خودرو برای جابه‌جایی ۱۸ هزار زائر در استان پیش‌بینی شده است.