شناسهٔ خبر: 172806 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

کاهش نسبی دما و توفان شن تا ۵ روز آینده در ایران

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در ۱۲ استان کشور رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد از وقوع توفان شن طی ۵ روز آینده و همچنین کاهش نسبی دما در برخی مناطق ایران خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید را دارند که در برخی نقاط گردوخاک و در مناطق مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه بارش‌ها تا پایان هفته در کشور به شکل پراکنده تداوم دارد، توضیح داد: در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات فارس در ساعت‌های عصر رگبار و رعدوبرق پراکنده دارند.

گودرزی توضیح داد: در ۵ روز آینده وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش دید در نیمه شرقی، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز رخ می‌دهد که به شکل توفان شن و خاک است.

به گفته وی، آب‌های جنوب کشور طی چند روز آینده مواج است و دمای هوا امروز و فردا در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال‌شرق و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز به طور نسبی کاهش پیدا می‌کند.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه دمای پایتخت نیز طی روزهای آتی خنک‌تر خواهد شد گفت: بیشینه دمای امروز تهران به ۳۶ درجه می‌رسد.