شناسهٔ خبر: 172811 - سرویس استان‌ها

لکه گیری و آسفالت ۱۰۰ کیلومتر جاده در آذربایجان شرقی

معاون معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: در چهار ماهه اول امسال ۱۰۰ کیلومتر از جاده های استان لکه گیری و عملیات روکش آسفالت انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان شرقی غلامرضا رسول زاده ؛معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان  گفت: برای اجرای پروژ لکه گیری و آسفالت محورهای آذربایجان شرقی   ۱۱۸ هزار و ۵۸۶ تن آسفالت  استفاده شده است.

وی با اشاره به اجرای ۴۲۰ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی راه های استان افزود: به منظور ارتقای ایمنی جاده ها و کاهش احتمال بروز سوانح برای خودروها، هفت کیلومتر شانه سازی جاده ها انجام شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه به منظور حذف نقاط حادثه خیز، ۱۸ تقاطع Tشکل و حادثه خیز اصلاح شده است، گفت: مشکل ۱۴ نقطه حادثه خیز هم رفع شده که برای این منظور هفت مورد تقاطع غیر هم سطح و پل بزرگ ساخته یا تکمیل شده، چهار نقطه با تعریض یا احداث راه ایمن سازی شده و سه نقطه هم با ترانشه برداری رفع شده است.

رسول زاده با اشاره به اهمیت خط کشی راه ها در انتخاب درست رانندگان برای تعیین مسیر و جلوگیری از تصادفات بخصوص در ساعات شب و مه آلود بودن جاده ها، از خط کشی ۸۲۰ کیلومتر از جاده های استان در چهار ماه امسال خبر داد.