شناسهٔ خبر: 172856 - سرویس استان‌ها

با برگزاری چهارمین جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین؛

فعالیت قرارگاه مرکزی طرح جابه جایی زائران اربعین گلستان آغاز شد

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از فعالیت رسمی قرارگاه مرکزی طرح جابه جایی زائرین اربعین حسینی خبر داد و گفت: این قرارگاه در پایانه مسافربری گرگان آماده ارائه خدمات به زائرین اربعین است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، عادل مصدقی در چهارمین جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان با بیان آغاز فعالیت رسمی قرارگاه مرکزی طرح جابه جایی زائرین اربعین حسینی، اظهار کرد: هم اکنون کار ثبت نام زائرین اربعین در سامانه سماح حج و زیارت آغاز شده و تاکنون ۶۵ درصد ثبت نام کنندگان تمایل به استفاده از ناوگان عمومی جاده‌ای داشته و ۷۰ درصد آنها مرز مهران را انتخاب کرده‌اند.

وی با اشاره به تصمیمات اخیر ستاد اربعین استان درباره اعزام زائرین، گفت: آخرین هماهنگی‌های سازمانی نیز هفته آینده با حضور ادارات کل راهداری سراسر کشور در ستاد مرکزی انجام و به استان انتقال می‌یابد.

مصدقی ادامه داد: نرخ کرایه زائرین نیز، ابلاغ و مشخص شده که از ۹۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای اتوبوس‌های ۴۴ نفره و ۳۲ نفره و VIP است.

رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین گلستان افزود: استان در بخش باری برای اعزام موکب‌ها مشکلی ندارد و برای تامین ناوگان رفت زائرین هم مشکلی نیست و برای برگشت زائرین هم در تلاشیم که با کمترین دغدغه‌ها و مسایل روبرو باشیم.

مصدقی گفت: برای تامین ناوگان زائرین از ناوگان سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها فراخوان کرده تا برای برگشت زائران با مشکل مواجه نشویم.

به گفته وی، برای پروازهای هوایی و اعزام‌های ریلی زائرین استان نیز رایزنی‌ها و هماهنگی لازم شده است.

مصدقی یادآور شد: دفترچه‌های توقیفی و تامین سوخت ناوگان نیز از موارد دیگری است که تدابیر لازم اتخاذ شده است.

چهارمین جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان در سالن جلسات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و با حضور مدیر حج و زیارت استان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته برگزار و دغدغه‌های موجود در این برای ارائه راهکارهای لازم طرح بررسی و تبادل نظر شد.

طرح جابه‌جایی زائرین اربعین حسینی از ۱۶ مردادماه جاری شروع و تا ۲۰ شهریور ماه ادامه دارد.