شناسهٔ خبر: 172858 - سرویس استان‌ها

آسفالت معابر ۷ روستای سیب و سوران در قالب طرح هادی در استان سیستان و بلوچستان

سیستان مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: معابر هفت روستای سیب و سوران در قالب طرح هادی روستایی امسال آسفالت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، مصطفی بیک مداح مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه معابر هفت روستای سیب و سوران در قالب طرح هادی روستایی امسال آسفالت شد، افزود: اجرای طرح هادی شامل طیف متنوعی از فعالیت‌هاست و از اقدامات کالبدی تا توجه به جزییاتی چون اهمیت استفاده از مصالح استاندارد بویژه بومی، که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به آن توجه ویژه‌ای دارد و حمایت‌هایی مانند طرح تخصیص قیر رایگان می‌تواند باعث تسریع در انجام این مهم شود.

وی هدف اجرای طرح هادی روستایی را تجدید حیات روستا به لحاظ ابعاد فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آینده و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف در روستا سه محور اصلی در این طرح به شمار می‌روند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این راستا ۱۱ روستای دیگر سیب و سوران نیز در انتظار تخصیص اعتبار مناسب برای اجرای طرح های هادی و آسفالت است.

بیک مداح تصریح کرد: در بسیاری از شهرهای جنوب استان از جمله راسک، سرباز، دلگان و کنارک رشد چند برابری در اجرای طرح های هادی در روستاها پیش بینی شده که نوید بخش تداوم نهضت آسفالت روستایی هست که در چند ساله اخیر در استان آغاز شده است.

گفتنی است استان سیستان و بلوچستان ۹ هزار و ۹۷۴ روستا دارد که سه هزار و ۴۰۳ روستای آن جمعیت بالای ۲۰ خانوار را داراست.