شناسهٔ خبر: 172864 - سرویس هوایی

معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد؛

رشد ۷۶۷ درصدی جابه‌جایی مسافر بین‌المللی هوایی در ۳۴ ماه خدمت دولت سیزدهم

هواپيماي بوئینگ  747 ایران ایر جابه‌جایی مسافر بین‌المللی هوایی از ۱/۲ میلیون نفر در ابتدای دولت سیزدهم با افزایش ۹/۲ میلیون نفر به ۱۰/۴میلیون نفر رسید که از رشد ۷۶۷ درصدی برخورادر بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع این وزارتخانه در گزارشی به تشریح عملکرد ۳۴ ماهه وزارت راه و شهرسازی پرداخته است و در بخش عملکرد حوزه حمل و نقل هوایی آمده است؛ جابه‌جایی مسافر بین‌المللی هوایی از ۱/۲ میلیون نفر در ابتدای دولت سیزدهم با افزایش ۹/۲ میلیون نفر به ۱۰.۴ میلیون نفر رسیده است که از رشد ۷۶۷ درصدی برخوردار بوده است.

همچنین پروازهای بین‌المللی هوایی نسبت به ابتدای دولت سیزدهم از ۱۵ هزار پرواز در ابتدای دولت سیزدهم با افزایش ۶۰ هزار سورتی پرواز به ۷۵ هزار پرواز رسیده که از افزایش ۴۰۰ درصدی برخوردار بوده است.

جابه‌جایی مسافر داخلی هوایی نیز نسبت به ابتدای دولت سیزدهم از ۱۲/۱ میلیون نفر در ابتدای دولت سیزدهم به افزایش ۴۲ درصدی معادل ۵ میلیون نفر به ۱۷/۲ میلیون نفر رسیده است.

ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر داخلی و بین‌المللی هم در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از ۵۷/۳ میلیون نفر در سال ۱۴۰۰ با افزایش ۲/۵ میلیون نفری به ۵۹/۸ میلیون نفر رسید.