شناسهٔ خبر: 172884 - سرویس هواشناسی

دریای عمان و خلیج‌فارس مواج و متلاطم می‌شود

موج سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا در بخش‌هایی از خلیج‌فارس و دریای عمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا در بخش‌هایی از خلیج‌فارس و دریای عمان خبر داد که بر اساس این هشدار از دوشنبه‌شب ۸ مرداد تا صبح پنجشنبه ۱۱ مردادماه سرعت وزش باد در غرب دریای عمان و تنگه هرمز و شرق خلیج‌فارس به محدوده ۲۸ نات یعنی ۵۳ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و سبب افزایش ارتفاع موج در این مناطق می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود ارتفاع امواج دریا در مناطق ساحلی به ۲ متر و در مناطق دور از ساحل به بیش از ۲ متر برسد.

این شرایط اثرات مخاطره‌آمیزی همچون «اختلال در ترددهای دریایی قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری به‌ویژه در بنادر شرقی و مرکزی استان، اختلال در تردد کشتی‌های تجاری به سمت عمان، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی» در پی دارد.

از این رو توصیه می‌شود در این مدت نسبت به «اجتناب از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری، تمهیدات لازم در مناطق دریایی استان و مناطق ساحلی جهت جلوگیری از خسارت‌های احتمالی با تأکید بر غرب دریای عمان و تنگه هرمز (جاسک، سیریک، کوهستک، کلاهی، قشم، هرمز، هنگام و لارک)» اقدام شود.