شناسهٔ خبر: 172898 - سرویس استان‌ها

تردد ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو از محورهای استان سمنان در نخستین ماه از تابستان

کاهش تردد سرپرست مرکز مدیریت راه‌های‌ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان، از تردد بین استانی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو از محورهای این استان در نخستین ماه از تابستان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و زارت راه و شهرسازی از استان سمنان، مهدی مقیمی سرپرست مرکز مدیریت راه‌های‌ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: در تیرماه سال جاری در مجموع تردد بین استانی بیش از سه میلیون و ۶۱۴ هزار وسیله نقلیه توسط سامانه‌های ترددشمار استان سمنان، ثبت شده است.

وی از جمعه ۲۹ تیرماه به عنوان پرترددترین روز یک ماهه نخست تابستان نام برد و افزود: سه شنبه ۲۶ تیرماه مصادف با عاشورای حسینی؛ کم ترددترین روز در محورهای مواصلاتی استان سمنان در تیرماه امسال بوده است.

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به اشراف اطلاعاتی این اداره کل بر حجم ترددها در ورودی‌ها و خروجی‌های استان خاطرنشان کرد: متوسط تردد ساعتی در محورهای ورودی این استان دو هزار و ۲۳۲ وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است.

مقیمی از رشد جزئی خودروهای سنگین تیرماه نسبت به ماه‌های قبل خبر داد و گفت: سهم تردد وسائل نقلیه سنگین در محورهای استان سمنان در اولین ماه تابستان جاری ۱۷.۸ درصد بوده است.

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان، محور «ایوانکی_شریف آباد» در غربی‌ترین نقطه این استان را پرترددترین محور استان سمنان در تیرماه امسال اعلام کرد و گفت: طی یک ماهه تیرماه به طور متوسط تردد روزانه ۲۳ هزار و ۱۱۴ تردد در این محور که استان سمنان را به پایتخت متصل می‌کند، ثبت شده است.

به گفته مقیمی، خودروهای با پلاک استان سمنان در یک ماهه تیرماه امسال بیش از هر استان دیگری، راهی تهران، پایتخت جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی با بیان اینکه مقصد ۳۳ درصد سفر خارج استانی خودروهای پلاک استان سمنان در تیرماه استان تهران بوده است اضافه کرد: به عبارتی یک سوم کل سفرهای تیرماه به مقصد پایتخت بوده است.

مقیمی از استان مازندران به عنوان دومین مقصد خودروهای با پلاک استان نام برد و گفت: بیش از ۱۵ درصد خودروهای پلاک سمنان، در اولین ماه گرم سال به مقصد مازندران سفر کردند.

وی به فراوانی سفرها به مقاصد برتر سمنانی‌ها در تیرماه اشاره و تصریح کرد: استان گلستان با ۹درصد در رتبه سوم، خراسان رضوی با ۸ درصد در رتبه چهارم و استان قم نیز با سهم ۶ درصدی در رتبه پنجم مقاصد برتر مردم استان سمنان در تیرماه بوده است.

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با بیان اینکه ۷۱ درصد سفرهای استان سمنان در تیرماه به این پنج استان اختصاص داشته ادامه داد: سهم ۲۶ استان دیگر نیز در مجموع ۲۹ درصد بوده است.

وی با اشاره به روند روبه‌رشد استفاده کاربران جاده از سامانه‌های ارتباطی سازمان راهداری اظهار کرد: در یک ماهه تیرماه امسال در مجموع ۱۱ هزار و ۷۰۵ نفر از از خدمت تلفن گویا ۱۴۱ مرکز سمنان استفاده کردند.