شناسهٔ خبر: 172902 - سرویس استان‌ها

در دولت سیزدهم محقق شد؛

رشد ۴۵۰ درصدی بهره برداری و تحویل واحد مسکونی در شرق استان سمنان

مهندس عمیدی مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود ) از رشد ۴۵۰ درصدی بهره برداری و تحویل واحد مسکونی به مردم در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (شاهرود)، امیر عمیدی مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) در جلسه شورای مسکن استان سمنان به ارائه آمار اجرای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت.

عمیدی بیان کرد: ۵۵۸۰ واحد در شاهرود برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند و برای ۲۲۴۸ متقاضی انعقاد قرارداد صورت گرفته است که از ۱۱۲۰ مورد متقاضی در بانک ملی ۹۲۸ مورد منجر به قرارداد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: از ۴۲۱۱ متقاضی دریافت تسهیلات از بانک مسکن تعداد ۱۲۷۰ مورد منجر به قرارداد شده است. همچنین از ۲۸ متقاضی دریافت تسهیلات از بانک صادرات شهرستان میامی ۲۳ مورد انعقاد قرارداد صورت گرفته و با وجود ۸۷ مورد تقاضا برای دریافت وام از بانک مسکن شهرستان میامی متأسفانه تا کنون هیچ قراردادی منعقد نشده است.

به گفته عمیدی، در شهر بسطام ۶ مورد از ۱۸ تقاضا منجر به انعقاد قرارداد شده است. همچنین در شهر بیارجمند از تعداد ۶۲ مورد تقاضا تا کنون ۱۴ قرارداد انجام شده و در بانک ملی باوجود ۲۶ متقاضی هیچ قراردادی صورت نپذیرفته است.

وی ادامه داد: در شهر کلاته خیج ۲۴ متقاضی دریافت تسهیلات از بانک مسکن داشته‌ایم که یک مورد قرارداد صورت پذیرفته و در شهر مجن هم ۶ مورد از ۱۲ متقاضی از طریق بانک مسکن انعقاد قرار داد صورت گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی گفت: ۱۲۸ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن توسط شرکت تعاونی مسکن اتاق تعاون در مرحله اسکلت و در انتظار تسهیلات است.

 در ادامه جلسه، عمیدی ضمن تشکر از تمام دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها در همکاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن تصریح کرد: ما نسبت به دولت‌های قبل شاهد رشد ۴۰۵ درصدی بهره برداری و تحویل واحدهای مسکونی به مردم بوده‌ایم.

 وی خطاب به تمام دستگاه‌های اجرایی گفت: تسریع در عملیات آماده‌سازی شهرک‌هایی که طرح نهضت ملی مسکن در آن در حال انجام است با توجه به تامین اعتبار از صندوق ملی مسکن، در اولویت قرار گیرد.