شناسهٔ خبر: 172909 - سرویس استان‌ها

تردد بیش از ۸۹ هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین باری از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز

مرز مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از تردد بیش از ۸۹ هزار دستگاه وسائط نقلیه سنگین از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز در چهارماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان شرقی اورجعلی علیزاده؛ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: در مدت چهارماهه ۱۹ هزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۲۱ هزار و ۷۳ دستگاه کامیون خارجی از مرز جلفا تردد کرده است.

وی ادامه داد: تردد وسائط نقلیه سنگین باری از پایانه‌های مرزی دوگانه استان ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

علیزاده افزود: در همین مدت میزان واردات و صادرات و محمولات ترانزیت ورودی و خروجی از مرز جلفا ۷۸۴ هزار و ۳۲ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی اضافه کرد: در چهار ماه اول سال جاری ۲۰ هزار و ۹۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۲۷ هزار و ۲۰۰ کامیون خارجی از مرز نوردوز تردد کرده که این آمار شش درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است.

علیزاده ادامه داد: در مدت چهارماهه میزان واردات و صادرات و محمولات ترانزیت ورودی و خروجی از مرز نوردوز ۵۶۶ هزار و ۹۰۰ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد رشد دارد.

وی ادامه داد: در این مدت ۴۸ هزار و ۳۰۰ نفر مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی جلفا و ۱۸۱ هزار و ۹۰۰ مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی نوردوز تردد کرده است.

علیزاده در پایان اشاره کرد: در چهارماهه امسال دو هزار و ۳۹۰ دستگاه اتوبوس ایرانی و خارجی از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کرده‌اند.