شناسهٔ خبر: 172915 - سرویس استان‌ها

۹۰ دستگاه اتوبوس در قزوین برای جابه‌جایی زائران اربعین آماده می‌شود

اربعین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: به منظور جابه‌جایی و اعزام زائران به رویداد بزرگ معنوی اربعین حسینی، ۹۰ دستگاه اتوبوس از قزوین آماده می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی گفت: طرح اربعین حسینی ۱۴۰۳، از روز ۱۶ مرداد آغاز می‌شود و خدمات رسانی حمل و نقل عمومی استان قزوین در این طرح با ۹۰ دستگاه اتوبوس به انجام خواهد رسید.

 وی با بیان اینکه مانند سال‌های گذشته، تردد زائران استان قزوین از پایانه مرزی مهران انجام خواهد شد، اضافه کرد: با توجه به اینکه یک سوم این تعداد از اتوبوس‌ها در مقصد در حال مسافرگیری و یک سوم در مسیر هستند، طی اجرای طرح، روزانه ۳۰ دستگاه از قزوین نسبت به جابه‌جایی زائران قزوین اقدام خواهند کرد.

 حق‌لطفی ادامه داد: در مدت اجرای طرح، از تمام ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی استان استفاده می‌شود و عملکرد آن تحت نظارت ویژه قرار خواهد داشت.

 وی با بیان اینکه نرخ بلیت سفرهای اربعین با ناوگان حمل و نقل عمومی طی روزهای آینده ابلاغ خواهد شد، گفت: پیش فروش بلیت از روز دهم مرداد آغاز و تمام شرکت‌های حمل و نقل موظف هستند صرفاً در مرحله اول برای زائرانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند فروش بلیت را انجام دهند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از زائران خواست سفر خود را مدیریت کرده و با توجه به ترافیک بسیار زیاد در روز اربعین و پس از آن، برای بازگشت پیش از این ایام برنامه‌ریزی کنند.