شناسهٔ خبر: 172932 - سرویس استان‌ها

معاون شهرسازی راه و شهرسازی استان اردبیل:

مطالعات طرح تفصیلی شهر اردبیل به اتمام رسید

مطالعات طرح تفصیلی شهر اردبیل به اتمام رسید معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل از اتمام مطالعات طرح تفصیلی شهر اردبیل بر اساس موازین و مقررات شهرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، یوسف باقرزاده معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۱۶۳ پرونده و درخواست شهروندان در کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و همچنین ۲۵۲ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان اردبیل بررسی، تایید و ابلاغ شده است.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۵۶ پرونده در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان و همچنین تعداد ۱۸ پرونده در کمیته کارشناسی کارگروه تخصصی امور زیر بنایی طرح و مورد بررسی قرار گرفته است.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: یکی از اقدامات مهم و زیربنایی ما در حوزه شهرسازی پیگیری و تصویب الحاق ۶۴۵ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اردبیل در جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری بوده است.

باقرزاده تصریح کرد: الحاق و اضافه شدن این میزان زمین به محدوده و مساحت شهر اردبیل در بازه زمانی کوتاه دولت سیزدهم یکی از اقدامات بی سابقه و بی نظیر در طول تاریخ این شهر قلمداد می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه یادآور شد: با این الحاق زمینه برای ساخت بیش از ۱۶ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرک شهید سلیمانی اردبیل برای متقاضیان فراهم شده است.

باقرزاده به اتمام مطالعات طرح تفصیلی شهر اردبیل اشاره و تاکید کرد: در راستای کارآمد سازی و بهنگام نمودن طرح‌های توسعه و عمران نقشه پایه اکثر شهرهای استان با کمک مشاورین مجرب تهیه شده و در حال حاضر بالغ بر ۱۱ طرح توسعه و عمران شهری به مرحله ابلاغ رسیده است.

معاون معماری و شهرسازی در پایان با قدردانی از تلاش‌ها و پیگیری‌های شبانه روزی مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در سایه این هم‌افزایی و پیگیری و با الحاق ۶۴۵ هکتار زمین، مساحت و محدوده شهر اردبیل ۱۰ درصد افزایش یافته است.