شناسهٔ خبر: 172951 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه مطرح کرد؛

ساماندهی سکونتگاه‌های غیرسمی با اقدامات شهرسازانه/ ساخت‌وساز در شهرک دره دراز رونق گرفته است

ساماندهی سکونتگاه‌های غیرسمی با اقدامات شهرسازانه/ ساخت‌ساز در شهرک دره دراز رونق گرفته است مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به احیای سکونتگاه‌های غیرسمی با اقدامات شهرسازانه در کرمانشاه، گفت: یکی از بزرگترین سکونتگاه‌های غیررسمی در شهر کرمانشاه شهرک دره‌دراز است که اقدامات لازم برای ساماندهی آن در حال انجام است.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان(کرمانشاه)، رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: مشکلات محلات حاشیه‌نشین به ویژه شهرک دره‌دراز شامل عدم وجود سرانه‌های عمومی مانند فضای سبز بهداشتی، آموزشی، انتظامی، فرهنگی مذهبی و همچنین عدم احداث شبکه معابر و اتصال به این مناطق است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش و کوشش همکاران این اداره‌کل و همکاری شهرداری و استانداری در نظر داریم با اقدامات شهرسازانه بر این مشکل بعد از گذشت چند دهه غلبه پیدا کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به‌ اینکه احیای بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در یک سال گذشته مورد تأکید استاندار کرمانشاه بود، گفت: چندین سکونتگاه‌ غیررسمی در اطراف شهر کرمانشاه وجود دارد که به‌ دلیل وجود معضلات شهری، باعث ایجاد مزاحمت برای ساکنان اطراف آن شده است.

الماسی یکی از بزرگترین سکونتگاه‌های غیر رسمی در شهر کرمانشاه را شهرک دره‌دراز یا مهدیه دانست و گفت: این شهرک به‌ دلیل غیرقانونی بودن ساخت آن، هیچ گونه خدمات شهری و قوانین شهرسازان در آن اجرا نشده، اما اکنون با چندین راهکار در نظر داریم مشکلات آن‌ را برطرف کنیم.

وی نخستین راهکار را جانمایی پروژه نهضت ملی مسکن با عنوان پروژه بهارستان و پروژه ۵۴۰۰ واحدی بنیاد مستضعفان در اطراف شهرک مهدیه‌ و استفاده از تسهیلات نهضت ملی مسکن برای این شهرک اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: همزمان شهرداری کرمانشاه نیز این شهرک را با احداث یک بلوار به شهرک امام (ره) متصل کرد که با این اقدام تمام کمبود سرانه‌های عمومی در اراضی اختصاصی به نهضت ملی مسکن به شهرک مهدیه متصل خواهد شد.

الماسی گفت: خوشبختانه با این اقدامات، مردم و ساکنان آن نیز پیام شهرسازانه ما را دریافت کرده و اقدام به ساخت‌ و احیای منازل کرده‌اند که سبب شده رهگذری که از این محله عبور می‌کند، شاهد رونق ساخت‌ و سازهای چند طبقه توسط مردم باشد.

وی با بیان اینکه همین برنامه در حال حاضر برای دیگر سکونتگاه‌های غیررسمی شامل شهرک صادقیه، ملاحسینی و غیره طراحی شده است، افزود: در دیگر شهرک‌ها نیز تسهیلات ویژه بافت‌ فرسوده و ناکارآمد را در اختیار ساکنان این شهرک می‌گذاریم و امیدواریم با این اقدامات رونق بیشتری در ماه‌های آینده ببینیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در سال‌های گذشته در رتبه ۳۰ کشور قرار داشت که امسال به رتبه‌های اول تا دهم کشور رسیده و شهر کرمانشاه نیز سومین شهر در کشور در احیای بافت‌های فرسوده قرار گرفته است.