شناسهٔ خبر: 172963 - سرویس استان‌ها

در تیرماه سال جاری ثبت شد؛

تردد بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی خوزستان

تردد خودروها معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از تردد بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی استان طی تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خوزستان، محسن حق نیا معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه های تردد شمار مرکز مدیریت راه های استان در تیر ماه سال جاری، یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی استان تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بر اساس اطلاعات پلاک های رویت شده در دوربین های پلاک‌خوان، سهم وسایل نقلیه غیر بومی براساس پلاک رویت شده توسط سامانه پلاک خوان در تیر ماه معادل ۲۰ درصد کل وسایل نقلیه عبوری بوده است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: از نظر سهم مبدا تردد پلاک ‌های مشاهده شده در استان، تهران، اصفهان و لرستان بیشترین سهم تردد پلاک های مشاهده شده در محورهای خوزستان را داشته اند.

حق نیا به ماندگاری خودروها در استان اشاره کرد و اظهار کرد: ۵۷ درصد از مجموع ماندگاری خودروها در استان بین کمتر از یک روز ۱۵ درصد بین یک تا سه روز و ۲۸ درصد نیز بیش از سه روز بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین مقاصد سفر هم استانی‌ها در تیر ماه نیز به ترتیب، لرستان، تهران و مرکزی بوده اند.