شناسهٔ خبر: 172972 - سرویس استان‌ها

استفاده از ظرفیت‌های بومی در نهضت ملی مسکن استان کرمانشاه

استفاده از ظرفیت‌های بومی در نهضت ملی مسکن/ کیفیت مطلوب ساخت‌سازها در استان کرمانشاه مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به‌اینکه در پروژه‌های نهضت ملی مسکن از ظرفیت‌های درون استانی استفاده شده گفت: پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه دارای کیفیت مناسبی است که می‌تواند الگویی برای دیگر استان‌ها باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه)، رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در پنجمین جلسه شورای مسکن استان که در محل پروژه ۵۴۰۰ واحدی دولت آباد کرمانشاه برگزار شد، گفت: الگوی ابتکاری استان کرمانشاه در سه طبقه‌سازی با خانه‌های حیاط‌دار با مهندسی مطلوبی طراحی شده که الگوی خوبی برای دیگر استان‌ها باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: تاکنون ۳۳ هزار قطعه زمین به مردم شهرها و ۱۴۰۰ هکتار قطعه زمین ۳۵۰ تا ۵۰۰ متری هم در روستاها به مردم واگذار شده است و در مجموع پیشرفت فیزیکی تمام پروژه‌ها به ۱۹ درصد می‌رسد.

الماسی با بیان اینکه دو اتفاق مهم در پروژه‌های نهضت ملی مسکن کرمانشاه رخ داده است، گفت: سکونتگاه‌های غیررسمی کرمانشاه از سرانه‌های عمومی محروم بود و ما با قرار دادن پروژه‌های نهضت ملی در کنار سکونتگاه‌های غیررسمی در ابتدا سرانه‌های عمومی را برای آنها مهیا کردیم و امروز هم مردم جلوتر از ما شروع به ساخت و ساز کردند.

وی با اشاره به اینکه پروژه آموزش و پرورش که سال‌ها متوقف بود امروز با قرار گرفتن در کنار بخش خصوصی به سرعت در حال پیشرفت است، تاکید کرد: امیدواریم با تخصیص این زمین‌ها و تعریف پروژه‌ها بتوانیم فاصله عرضه و تقاضا را کاهش دهیم تا اثرش در قیمت اجاره‌بها نمایان شود و فشار کمتری به مستأجران استان وارد شود.

الماسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه بهترین نقطه در پروژه‌های نهضت ملی مسکن برای خبرنگاران در نظر گرفته شده است، گفت: ظرفیت ۱۰۰ نفر برای خبرنگاران خالی مانده است و در صورتی که سامان دهی مورد نظر در این خصوص انجام شود حتماً پروژه شهید آوینی هم به سرعت پیشرفت می‌کند.