شناسهٔ خبر: 172978 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌وشهرسازی زنجان اعلام کرد؛

امکان استفاده از مشوق‌های طرح نهضت ملی مسکن در پروژه‌های خودمالکی

بهزاد کردلو رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی زنجان گفت: بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی پروژه‌های خود مالکی می‌توانند از تخفیفات و مشوق‌های پیش‌بینی‌شده در طرح نهضت ملی مسکن بهره‌مند شوند.

بهزاد کردلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، به بهره‌مندی پروژه‌های خود مالکی از مشوق‌های طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه فرصتی فراهم شده تا پروژه‌های خودمالکی از مشوق‌ها و تخفیفات پیش بینی شده قانون جهش تولید مسکن استفاده کنند.

وی اظهار کرد: بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی پروژه‌های خود مالک نیز می‌توانند از تخفیفات و مشوق‌های پیش بینی شده در طرح نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی زنجان، گفت: متقاضیان خودمالکی که دارای زمین هستند و تصمیم به ساخت و ساز دارند و یا متقاضیانی که در محلات بافت فرسوده، تصمیم به نوسازی مسکن دارند می‌توانند از تمامی مشوق‌ها و تخفیفاتی که در طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد استفاده کنند.

کردلو تاکید کرد: کاهش هزینه‌های عوارض صدور پروانه ساختمانی، خدمات مهندسی، مالیات و بیمه از جمله مواردی است که در پروژه‌های خودمالکی همانند طرح نهضت ملی مسکن به عنوان مشوق، اجرایی خواهد شد و این تخفیفات و مشوق‌ها در پروژه‌های ساختمانی خودمالکِ ثبت شده در سامانه طرح‌های حمایتی تامین مسکن اعمال می‌شود.

وی گفت: هر واحد خودمالکی تنها به نام یک نفر بالای ۱۸ سال می‌تواند فروش اقساطی شود.

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی زنجان، بیان داشت: همچنین هر گونه تفاهم صورت پذیرفته در سطح استان زنجان با دستگاه‌های مختلف در راستای کاهش هزینه‌های ساختمانی و غیر ساختمانی پروژه‌های خودمالکی و بخش خصوصی نیز بلامانع و به قوت خود باقی است.

کردلو افزود: خود مالکین برای بهره‌مندی از این تخفیفات و مشوق‌ها در سامانه نهضت ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در بخش تسهیلات ساخت وارد شده و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنند.