شناسهٔ خبر: 172986 - سرویس مسکن و شهرسازی

بررسی اجرای طرح بازگشایی محور حرم امامزاده بهلول تا مقبره شمس

نماینده خوی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در دیدار با نماینده شهرستان خوی و چایپاره بر اجرای طرح بازگشایی محور مقبره شمس تبریزی و بارگاه امامزاده سیدبهلول در خوی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، عادل نجف زاده نماینده شهرستان خوی و چایپاره به همراه اعضای شورای شهر و تنی چند از مدیران شهری با حضور در دفتر محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی با او دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار طرح بازگشایی محور حدفاصل حرم امامزاده بهلول تا مقبره شمس به عنوان پروژه بازآفرینی بررسی و مورد تاکید مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار گرفت.

نجف‌زاده نماینده خوی به تشریح پروژه که با نام حرم تا حرم خوانده می‌شود، پرداخت و گفت: بر اساس این طرح آرامگاه شمس تبریزی با فاصله ۳۵۰ متر به امامزاده سید بهلول در خوی متصل می‌شود. برای دو طرف این خیابان کاربری تجاری تعریف شده و به گذرگاه فرهنگی و گردشگری تبدیل خواهد شد. اجرای این پروژه می‌تواند به شکوفایی گردشگری خوی منجر شود.

محمد آیینی ضمن مثبت خواندن این پروژه بر انجام مطالعات اجتماعی آن تاکید کرد و گفت: طرح حرم تا حرم یک پروژه بازآفرینی شهری است زیرا منجر به ارتقای محیط شهری می‌شود اما مهم است که نظر مردم و رضایت آن‌ها درباره اجرای این پروژه تامین شود و باید دید ساکنان این پیاده راه تا چه اندازه از این طرح استقبال می‌کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید کرد: برای این منظور حتماً مطالعات اجتماعی پروژه صورت گیرد تا مشخص شود مردم چقدر همراه این پروژه هستند.

در ادامه مواردی در خصوص مشارکت شرکت بازآفرینی شهری ایران با شهرداری خوی در اجرای این طرح و نیز جهت تسریع در فرایند آغاز اجرای پروژه به تصویب رسید.

گفتنی است، مشارکت شرکت بازآفرینی شهری ایران در احداث یک سالن ورزشی در سکونتگاه غیر رسمی جمشیدآباد و نیز مشارکت در توسعه بافت پیرامونی امامزاده یدیلر از دیگر مصوبات این جلسه بود.