شناسهٔ خبر: 172988 - سرویس استان‌ها

اجرای طرح گسترده نصب تابلو و علائم ایمنی در جاده‌های ایلام

نصب تابلو مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام از اجرای طرح گسترده نصب تابلو و علائم ایمنی با هدف کاهش تصادفات و ارتقای سطح ایمنی در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام) سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام، اظهار کرد: استان مرزی ایلام با تردد زائران و مسیرهای پرترافیک، برای افزایش ایمنی جاده‌های خود اقدام به نصب گسترده تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی کرده است.

وی افزود: عملیات اجرایی نصب بیش از ۲ هزار عدد تابلو و علائم ایمنی در جاده‌های استان با هدف کاهش تصادفات و ارتقای سطح ایمنی در محورهای مواصلاتی استان در حال اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: راه‌های ارتباطی استان مرزی ایلام با توجه به تردد زائران عتبات عالیات و کنگره عظیم اربعین از اهمیت خاصی برخوردار است و در برخی از ایام سال از راه‌های پرترافیک کشور محسوب شده و موقعیت خاصی را از نظر وضعیت حمل و نقل جاده‌ای در این استان پدید آورده است.

وی عنوان کرد: از اول سال جاری تاکنون بیش از ۵۰۰ عدد تابلو و علائم ایمنی در استان نصب شده و ۴۸۰ عدد نیز تعمیر و مرمت شده اند و همچنین ۲۳۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی در راه‌های استان نصب و یا تعمیر شده است.

چشمه خاور با اشاره به اینکه سال گذشته نیز اقدامات گسترده‌ای در زمینه نصب علائم ایمنی و روشنایی تونل‌ها انجام شده است، افزود: سال گذشته نزدیک به ۵۰ کیلومتر روشنایی تونل‌ها، ۱۹۵ چراغ چشمک زن، ۸۰ هزار و ۱۱۶ عدد تابلو و علائم ایمنی در سطح راه‌های استان نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: امسال هم بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، عملیات اجرایی نصب ۲ هزار تابلو در سطح جاده‌های استان با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است.