شناسهٔ خبر: 172990 - سرویس مسکن و شهرسازی

در مکابته با استانداران و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید؛

شرح خدمات شهرک‌سازی ابلاغ شد

ببینید | برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران در 1403 دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استانداران و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، چهارچوب مطالعات و شرح خدمات طرح توجیهی، طرح جامع شهرک و طرح آماده‌سازی و طراحی شهری شهرک را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استانداران سراسر کشور و سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، شرح خدمات شهرک سازی را ابلاغ کرد.

در این مصوبه آمده است: در راستای تبصره یک ذیل بند ۲ ماده ۳ بازنگری دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی مصوب ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، چارچوب مطالعات و شرح خدمات «طرح توجیهی»، «طرح جامع شهرک» و «طرح آماده‌سازی و طراحی شهری شهرک» که در تاریخ ۲۶ مهر ۱۴۰۲به تصویب ستاد مدیریت شهرک سازی کشور رسیده است جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

شرح خدمات طرح توجیهی شهرک شامل بررسی ضرورت‌ها و امکان‌سنجی احداث شهرک، معرفی و تحلیل سایت احداث شهرک (مبتنی بر یافته‌های مطالعات، بررسی اسناد و مدارک، مشاهدات میدانی و پاسخ استعلامات دستگاه‌های مرتبط) است. همچنین در بخش اسناد طرح نیز اسناد نوشتاری و گزارش‌ها و نقشه ها و اسناد تصویری مدنظر قرار گرفته است.

در شرح خدمات طرح جامع شهرک نیز مواردی از جمله ایده کلی کالبدی شهرک، ارایه طرح توسعه فضایی-کالبدی شهرک، ضوابط و مقررات شهرک، نظام مدیریتی و تامین مالی شهرک و همچنین اسناد طرح و ویژگی های آنها به تفکیک تشریح شده است.

در شرح خدمات طرح آماده سازی و طراحی شهری شهرک نیز تهیه طرح سه بعدی و همچنین تدوین طرح جزییات و برنامه اجرایی شهرک مورد تاکید است و با جزئیات به آن پرداخته شده است.

شرح خدمات طرح توجیهی احداث شهرک

شرح خدمات طرح جامع شهرک

شرح خدمات طرح آماده‌سازی و طراحی شهری شهرک