شناسهٔ خبر: 172995 - سرویس هوایی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد؛

اجرای ۲۱ پروژه عمرانی با سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد تومانی در فرودگاه‌های کشور

نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اجرای ۲۱ پروژه عمرانی با سرمایه‌گذاری به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان در سطح فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت: امسال ۱۵ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، رضا نخجوانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: اکنون ۲۱ پروژه عمرانی با بیش از ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشور در دست اجرا است.

وی افزود: پس از انعقاد قرارداد برای اجرای این پروژه‌های عمرانی، اکنون متوسط پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان این‌که در حال حاضر اجرای ۷۹ پروژه عمرانی در۲۳ فرودگاه کشور در دستور کار شرکت فرودگاه‌ها قرار دارد، اظهار کرد: از این تعداد حدود ۴۰ پروژه عمرانی در فرودگاه‌ها در مرحله مطالعاتی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به ضرورت و اولویت‌های اجرای پروژه‌های عمرانی در فرودگاه‌های کشور اشاره کرد و یادآور شد: برای انجام بخشی از ۲۱ پروژه عمرانی بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و انجام ۳ پروژه دیگر بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران سرمایه‌گذاری شده است.

۱۵ پروژه عمرانی در فرودگاه‌های کشور امسال به بهره‌برداری می‌رسد

نخجوانی با بیان این‌که از ۲۱ پروژه عمرانی در دست اجرا در فرودگاه‌های کشور به غیر از ترمینال فرودگاه شیراز، حدود ۱۵ پروژه امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بقیه این پروژه‌ها سال آینده افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این ۲۱ پروژه عمرانی پس از طی مراحل قانونی از ابتدای سال گذشته در فرودگاه‌های کشور آغاز شده است و انتظار داریم با برنامه‌ریزی و تخصص اعتبارات مورد نیاز، تعدادی از آن تا پایان سال جاری و بقیه سال آینده به بهره‌برداری برسند.

وی بهسازی باند، ترمینال و سطوح پروازی، دیوارکشی، نوسازی تاسیسات گرمایشی و سرمایشی، احداث انبار و سوله، احداث ترمینال پروازهای داخلی و خارجی، محوطه‌سازی، نوسازی سایت‌های راداری و برج مراقبت پرواز، ساخت اماکن یگان پلیس، حفاظت، مجتمع‌های فرهنگی و ایمنی زمینی را از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی در فرودگاه‌های کشور اعلام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: علاوه بر پروژه‌های یادشده، اجرای ۱۵ پروژه در زمینه دیوارکشی حفاظتی فرودگاه‌های کشور در دستور کار شرکت فرودگاه‌ها قرار گرفته که پس از طی مراحل مطالعاتی و تامین اعتبارات مورد نیاز و اخذ مجوزهای قانونی فرایندهای انجام مناقصه و فراخوان عمومی این پروژه‌ها آغاز شده است.

نخجوانی با بیان این‌که اکنون ۵۶ فرودگاه کشور تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران قرار دارد، گفت: پس از طی مراحل قانونی، آغاز اجرای ۳ پروژه مهم تکمیل ترمینال جدید فرودگاه شیراز، زهکشی و استریپ‌سازی باند فرودگاه ساری و تکمیل ساختمان حفاظت پرواز فرودگاه مهرآباد به مرحله انعقاد قرارداد با پیمانکاران بخش خصوصی رسیده است.