شناسهٔ خبر: 172998 - سرویس استان‌ها

اجرای بیش از ۷ هزار میلیارد ریال پروژه راهداری و زیرساختی در خوزستان

راهداری خوزستان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: در آستانه اربعین حسینی بیش از ۷ هزار میلیارد ریال پروژه راهداری و زیرساختی پایانه‌های مرزی خوزستان در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان اظهار کرد: در برای اربعین حسینی ۱۴۰۳ ۷ هزار و ۶۸۲ میلیارد ریال پروژه راهداری و زیرساختی در پایانه‌های مرزی استان تعریف شده که در حال اجرا هستند.

وی افزود: در این راستا ۱۴۰ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت، نصب ۳۰ هزار علائم و تجهیزات ترافیکی، اجرای ۱۵۰۰ کیلومتر خط کشی، نصب ۱۵ کیلومتر حفاظ بتنی و فلزی، احداث و بهسازی ۱۵ دستگاه ابنیه فنی، اجرای ۳۶ نقطه روشنایی نقطه‌ای و ۱۴ کیلومتر روشنایی طولی در محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی با اعتباری بالغ بر ۶۳۸۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه اجرای تمام پروژه‌ها تا نیمه مردادماه به پایان می‌رسد، گفت: علاوه بر پروژه‌های راهداری، کار تقویت زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی استان نیز با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال در حال اجرا هستند.

جولانژاد بیان کرد: در حوزه تقویت زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی نیز کار نصب ۸۳۰۰ مترمربع سایبان ثابت، ۱۰ هزار مترمربع سایبان موقت، ۲۰ هزار مترمربع مه پاش، توسعه و مرمت ۳۲ چشمه سرویس بهداشتی، بهسازی و محوطه سازی ۱۵ هزار مترمربع فضای پایانه‌های مرزی، توسعه ۴ سامانه هوشمند تصویری و تهیه اقلام تاسیسات برقی و مکانیکی آغاز شده است.