شناسهٔ خبر: 173083 - سرویس استان‌ها

سهم ۲۰ درصدی تردد ناوگان سنگین در محورهای مواصلاتی استان اصفهان

سهم ۲۰ درصدی تردد ناوگان سنگین در محور‌های مواصلاتی استان اصفهان مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از سهم ۲۰ درصدی تردد ناوگان سنگین از کل تردد گزارش شده در جاده‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مریم تاکی اظهار کرد: با توجه به جمع بندی اطلاعات تردد ثبت شده در تیرماه سال جاری توسط سامانه‌های پلاک خوانی و تردد شماری برخط در محورهای مواصلاتی استان، متوسط تردد ساعتی به ۳۹۱ خودرو در ساعت رسیده است که نسبت به ماه قبل ۷ درصد کاهش داشته است. همچنین متوسط تردد روزانه وسایل نقلیه نسبت به بازه مشابه ماه گذشته حدود ۱۶ درصد کاهش یافته است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان عنوان کرد: مجموع تردد ثبت شده از پلاک‌های مشاهده شده توسط سامانه‌های ثبت تخلف عبور و مرور تعداد ۳۰میلیون و۲۷۶هزار و ۱۸۸ خودرو بوده که مربوط به تعداد ۲میلیون و۷۴۵هزار و ۱۲۲ خودروی یکتا می‌باشد. مجموع تردد خودروهای پلاک استان اصفهان در سایر استان‌ها تعداد ۲۹میلیون و ۹۷۳هزار و ۶۰۹ پلاک، مربوط به ۲میلیون و۹۲۷هزار و ۵۴۸ خودروی یکتا است.

وی تصریح کرد: بیشترین تردد وسایل نقلیه در این ماه مربوط به روز ۱۴ تیرماه  با تردد یک میلیون و ۶۰ هزار و ۸۹۶ خودرو و کمترین تردد در تاریخ ۲۶ تیرماه با تردد ۶۸۲ هزار و ۸۹۰ وسیله نقلیه بوده است. همچنین ساعت اوج تردد روز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه ساعت ۱۷ تا ۱۸ با تعداد ۷ هزار و ۱۷۶ تردد در ساعت گزارش شده است.

تاکی با اشاره به کاهش یک درصدی میزان تردد ورودی به استان و همچنین کاهش ۳ درصدی تردد خروجی استان در تیرماه ماه نسبت به خرداد  بیان کرد: تعداد تردد ورودی به استان از ۲میلیون ۹۲۰ هزار و ۴۳۲ تردد در خرداد ماه به ۲میلیون و ۸۸۵هزار و ۸۷۸ و خروجی از استان از ۲میلیون و ۸۶۳هزار و ۶۲۶ تردد به ۲میلیون و ۷۸۳هزار و ۲۹۱ در تیرماه رسیده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: درصد تردد ناوگان سنگین حدود ۲۰ درصد از کل تردد گزارش شده است که نسبت به ماه قبل حدود ۵ درصد افزایش یافته است. همچنین سرعت متوسط در محورهای استان در تیر ماه ۹۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است که نسبت به ماه قبل ۲ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تردد به ترتیب در محورهای ۵ شهرستان اصفهان، فلاورجان، شهرضا، تیران و کرون و شاهین شهر و میمه به ثبت رسیده است. بیشترین متوسط سرعت به ترتیب در محورهای ۵ شهرستان اردستان، گلپایگان، بوئین و میاندشت، نطنز و زرین شهر به ثبت رسیده است.

تاکی افزود: بیشترین تردد به ترتیب در محورهای اصفهان-بهارستان(رفت و برگشت)، آزادراه اصفهان- زرین شهر(فلاورجان)(رفت و برگشت)، اصفهان – شهرضا (سه راهی مبارکه)(رفت و برگشت)، تیران – نجف آباد (رفت و برگشت) و کمربندی شرق اصفهان (جاده نائین – سپاهان شهر)(رفت و برگشت) گزارش شده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان درخصوص تردد ناوگان سنگین عنوان کرد: بیشترین درصد تردد ناوگان سنگین به ترتیب در محورهای رامشه – ابرکوه (رفت و برگشت)، نائین – سجزی(متناظر توزین) (رفت و برگشت)، مورچه خورت- میمه (سه راهی نطنز – مورچه خورت) (رفت و برگشت)، اصفهان – مورچه خورت (پلیس راه) (رفت و برگشت) و جاده قدیم کاشان – قم (کاشان – سن سن) (رفت و برگشت) ثبت شده است.

وی ادامه داد: بیشترین درصد متخلف سرعت نیز در محورهای نائین – اردستان (سه راهی اردستان) (رفت و برگشت)، خمین – گلپایگان (رفت و برگشت)، الیگودرز – داران (بوئین میاندشت - داران) (رفت و برگشت)، زرین شهر- سفید دشت (رفت و برگشت) و فرودگاه - اصفهان (قهجاورستان) (رفت و برگشت) ثبت شده است.

تاکی با بیان این که ۴۷درصد از پلاک‌های مشاهده شده در استان در تیر ماه مربوط به تردد پلاک‌های بومی بوده است و پلاک‌های استان‌های تهران، فارس،چهارمحال بختیاری، یزد و خوزستان به ترتیب با ۱۶ ،۶، ۵، ۴ و ۳ درصد بیشترین سهم تردد غیر بومی را در استان اصفهان داشته اند.

وی تصریح کرد: پراکنش خودروهای پلاک اصفهان به ترتیب در استان‌های قم، تهران، مرکزی، چهارمحال بختیاری و فارس به ترتیب ۱۴ ، ۱۳، ۱۰، ۹ و ۸ درصد می باشد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ۵۰ درصد پلاک غیربومی در تیر ماه سال جاری ماندگاری کمتر از یک روز در استان اصفهان داشته اند و سهم ماندگاری یک تا ۳ روز  و  ۳ تا ۷ روز برای خودروهای غیر بومی به ترتیب ۱۹ و ۱۶ درصد بوده است.