شناسهٔ خبر: 173084 - سرویس استان‌ها

آمادگی تشکل‌های حمل و نقل عمومی گلستان برای اربعین حسینی

گلستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از آمادگی انجمن‌های صنفی، شرکت‌ها و رانندگان مسافر و باری استان برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، محسن عامریون با اشاره به آمادگی صنوف و شرکت های مسافری و باری برای اربعین حسینی، اظهار کرد: استان گلستان دارای ۸۴ تشکل صنفی و شرکت های مسافری و ۱۰۱ تشکل صنفی و شرکت های باری است که هماهنگی های لازم برای بهره مندی از خدمات آنها در ایام اربعین به کار رفته است.

وی با اشاره به اینکه تامین ناوگان مورد نیاز زائرین مهمترین موضوع اربعین است، گفت: استان گلستان در تامین ناوگان اربعین مشکلی ندارد لیکن بخش زیادی از نیاز استان های همجوار بخصوص مازندران نیز از ناوگان گلستان تامین میشود که در ایام پیک تردد احتمال کمبود ناوگان را محتمل می‌سازد.

عامریون ادامه داد: برای جلوگیری از کمبود ناوگان به شناسایی ناوگان سایر دستگاههای اجرایی پرداخته ایم و برنامه ریزی ها به گونه ای انجام می شود که رفت و برگشت زائرین بویژه برگشت آنها با نظم صورت گیرد.

وی با تاکید مجدد بر اینکه صنوف، رانندگان و انجمن های کارگری و کارفرمایی استان پای کار هستند، افزود: فعالیت رسمی قرارگاه مرکزی طرح جابه‌جایی زائرین اربعین حسینی استان با استقرار در پایانه مسافربری گرگان در حال خدمات دهی است و کار جابه‌جایی زائرین اربعین هم از ۱۶ مرداد ماه جاری آغاز می شود.