شناسهٔ خبر: 173099 - سرویس استان‌ها

واگذاری زمین به تمامی اقشار ویژه شهرستان مرزی سراوان

سیستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از واگذاری زمین به تمام اقشار ویژه (خانواده معظم شهدا، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، آزادگان و فرزندان جانبار ۷۰ درصد به بالا) شهرستان مرزی سراوان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری در جلسه شورای مسکن سراوان گفت: بر اساس ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه، وزارت راه و شهرسازی با هماهنگی و معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به تامین مسکن اقشار ویژه واجد شرایط در قالب واگذاری زمین و مسکن مسئولیت پیدا کرد.

وی ادامه داد: در این راستا با پیگیری های این اداره کل به ۹۰ خانواده معظم شهدا و ایثارگران سراوان در قالب ۴۵ قطعه، زمین از سوی این اداره کل واگذار شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سراوان مشکلی در زمینه واگذاری زمین به اقشار ویژه وجود ندارد، گفت: برای تسریع در واگذاری زمین به خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان تمام مسیرهای تحقق آن بررسی و شیوه‌نامه مربوطه تنظیم شده که بر این اساس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان باید افراد واجد شرایط دریافت مسکن را برای دریافت زمین پس از تشکیل پرونده به اداره کل راه و شهرسازی اعلام کند تا پس از استعلام و انجام فرآیند قانونی نسبت به عقد قرارداد و تحویل زمین به این بزرگواران اقدام شود.

اکبری با بیان اینکه همه ما در مقابل شهدا، ایثارگران ‌ و جانبازان و بزرگ منشی خانواده‌های آنان مسئول هستیم افزود: تمام تلاش این اداره کل این است که خانواده شهدا نگرانی از بابت مسکن نداشته باشند.

وی همچنین از واگذاری زمین به خانواده های دارای ۲ معلول سراوان خبر داد و گفت: به تمامی خانواده های دارای ۲ معلول این شهرستان استان زمین ویلایی واگذار شده و می شود.

واگذاری زمین به تمامی اقشار ویژه شهرستان مرزی سراوان