شناسهٔ خبر: 173102 - سرویس استان‌ها

راه و شهرسازی زنجان مجوزی برای واگذاری زمین رایگان ۱۰۰۰ متری در شهرستان ابهر نداده است

سرداریان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه، گفت: اخیراً ویدیویی با مضمون واگذاری زمین‌های با قطعات ۱۰۰۰ متری به صورت رایگان در فضای مجازی تهیه و پخش شده است که این امر دروغ است و قاطعانه از سوی اداره راه و شهرسازی تکذیب می‌شود.

حمیدرضا سرداریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)،با اشاره به انتشار کلیپ مبنی بر واگذاری قطعات زمین رایگان ۱۰۰۰ متری در شهرستان ابهر، گفت: متأسفانه این افراد در کلیپ اذعان دارند که تاییدیه این شهرک اخذ شده و واگذاری به زودی انجام می‌شود که این اصلاً درست نیست و کذب است.

وی ابراز کرد: جلسه‌ای به درخواست فرماندار ابهر برگزار شده بود و موضوع «زیست شهر مولد» مطرح شده، ولی روند ساخت شهرک مسکونی مراحل دارد و حتماً باید مراحل لازم طی شده و تاییدیه، نوع درجه خاک زمین اخذ شود و همچنین امکان سنجی لازم صورت گیرد که پروسه طولانی دارد و تمامی این موارد در جلسه مطرح شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه، گفت: در این راستا با توجه به مأموریتی که به اداره راه و شهرسازی این شهرستان داده شد و در راستای اهداف این اداره برای اجرای طرحهای حمایتی دولت ما به دنبال اخذ مجوز شهرکی در محدوده سه شهرستان هستیم و با توجه به امکان سنجی که برای زمین‌ها انجام شد، به دنبال جانمایی مناسب برای ایجاد شهرک منفصل هستیم.

سرداریان تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان به هیچ عنوان مجوزی مبنی بر واگذاری زمین رایگان به میزان ۱۰۰۰ متری را نداده وانتشار این خبر به صورت سرخوردو بدون اطلاع اداره راه و شهرسازی انجام شده است.

وی افزود: متأسفانه این فعالیت دو بار هم از تربیون نماز جمعه اطلاع رسانی شد و اداره کل راه و شهرسازی استان مسئولیتی در این قبال نداشته و موافق پخش این کلیپ و این نوع فعالیت نیست و این موضوع ارتباطی به راه و شهرسازی استان ندارد.

سرداریان با تاکید مجدد بر اینکه ا داره کل راه و شهرسازی استان زنجان به هیچ عنوان مجوزی مبنی بر واگذاری زمین رایگان ۱۰۰۰ متر در شهرستان ابهر را نداده است، گفت: با وجود تذکرات مکرر ،پخش این کلیپ به صورت سرخورد انجام شده و این اداره کل مسئولیتی در خصوص پخش کلیپ را ندارد و این اصلاً درست نیست و کذب است.

وی گفت: تمامی اطلاع رسانی این اداره از طریق روابط عمومی اداره کل راه و شهر سازی و سایتها و سامانه های مخصوص به خود انجام می شود و تمامی اخبار غیر از این درگاهها مورد تایید این اداره نیست.