شناسهٔ خبر: 173119 - سرویس استان‌ها

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد؛

چهار خطه شدن ۹ کیلومتر از محور خرمشهر - اهواز تا اربعین امسال

راهسازی خوزستان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از چهار خطه شدن ۹ کیلومتر از محور خرمشهر - اهواز تا اربعین امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خوزستان، رحمان بهرامی، با اشاره با آخرین وضعیت چهارخطه اهواز به خرمشهر بیان کرد: طول جاده اهواز به خرمشهر ۱۰۵ کیلومتر بوده که عملیات اجرایی ۵۰ کیلومتر آن در قالب ۲ قطعه ۲۵ کیلومتری از اهواز تا خرمشهر و برعکس در دست اجرا است.

وی با اشاره به احداث محور خرمشهر - اهواز به طول ۲۵ کیلومتر بیان کرد: در حال حاضر ۹ کیلومتر از این مسیر دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد است و تا هفته آینده کار آسفالت آن انجام خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: اعتبار این طرح ابتدا از محل استانی بود که با پیگیری‌های لازم، ردیف بودجه ملی به آن اختصاص یافت همچنین از محل اعتبارات نفت، ۶ هزار میلیارد ریال برای احداث ۲۵ کیلومتر محور خرمشهر به اهواز تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی ۲۵ کیلومتر از محور اهواز - خرمشهر نیز با اعتباری افزون بر هشت هزار میلیارد ریال در حال انجام بوده که اکنون ۶ کیلومتر آن خاک برداری و سه کیلومتر نیز در مرحله روسازی است.

بهرامی گفت: اگر اعتبار لازم برای اجرای این طرح به موقع تزریق شود محور اهواز - خرمشهر طی سه سال به طور کامل چهار خطه می‌شود.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.