شناسهٔ خبر: 173120 - سرویس استان‌ها

مدیر پایانه مرزی باشماق خبر داد؛

آمادگی پایانه مرزی باشماق مریوان برای میزبانی از زائران اربعین

پایانه مرزی باشماق مدیر پایانه مرزی باشماق گفت: پایانه مرزی باشماق برای میزبانی از زائران اربعین آماده است و سالن مسافری این مرز ظرفیت پذیرش روزانه ۲۰ هزار زائر را دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) حمیدرضا عبدالملکی مدیر پایانه مرزی باشماق اظهار کرد: با توجه به اینکه مرز باشماق مریوان برای سومین سال متوالی میزان زائران اربعین است، زیر ساخت‌های لازم از جمله ایجاد پارکینگ و سایبان، تاسیسات داخل سالن مسافری و مواکب داخل مرز ایجاد شده و آماده پذیرش زائران هستیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۱۴۳ هزار زائر از این مرز تردد داشتند، گفت: پیش بینی می‌کنیم این آمار در اربعین امسال رشد بیشتری داشته باشد.

مدیر پایانه مرزی باشماق با اشاره به ثبت بیش از ۹۴ هزار تردد مسافری در مرز باشماق، یادآور شد: از ابتدای ماه محرم تا روز بیست و سوم، ۹۴ هزار و ۳۰۳ تردد در این مرز به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۲۰ هزار و ۱۷۵ زائر ایرانی از طریق این مرز از کشور خارج و ۲۰ هزار و ۵۶۲ زائر ایرانی نیز وارد کشور شده اند.

عبدالملکی اظهار کرد: در همین بازه زمانی، ۲۷ هزار و ۳۶۲ زائر غیرایرانی وارد کشور و ۲۶ هزار و ۲۰۴ زائر از کشور خارج شده اند.

وی آمار تردد مسافر از ابتدای سال تا پایان تیر ماه از این مرز را بیش از ۴۶۰ هزار نفر اعلام کرد.