شناسهٔ خبر: 173143 - سرویس استان‌ها

۶ هزار و ۷۱۹ متقاضی در هرمزگان،تسهیلات ودیعه مسکن دریافت کردند

مجید سلحشور مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه ۳۹ هزار و ۷۴۲ نفر برای تسهیلات ودیعه مسکن در سامانه طرح های حمایتی مسکن ثبت‌نام کردند، از پرداخت تسهیلات این بخش به ۶ هزار و ۷۱۹ متقاضی واجد شرایط در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، مجید سلحشور به روند ارائه تسهیلات ودیعه مسکن در هرمزگان اشاره کرد و گفت: تاکنون در هرمزگان ۳۹ هزار و ۷۴۲ نفر برای تسهیلات ودیعه مسکن در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کردند که از بین این تعداد ثبت‌نام شده و متقاضی، ۶ هزار و ۷۱۹ نفر حائز شرایط شناخته شدند و تسهیلات ودیعه مسکن دریافت کردند، سایر متقاضیان نیز یعنی حدود ۳۳ هزار متقاضی دیگر در حال سپری‌کردن فرایند پرداخت وام و یا تشکیل پرونده هستند تا نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به نحوه دریافت تسهیلات اجاره‌بهای مسکن بیان کرد: این وام ویژه افرادی است که هیچ ملکی به نامشان نیست از این رو ارائه اجاره نامه شرط اصلی دریافت این تسهیلات است.

وی افزود: افرادی که خود یا همسرشان صاحب ملک هستند مشمول دریافت وام ودیعه مسکن نمی‌شوند حتی اگر پس از دریافت وام این موضوع مشخص شود جریمه بانکی متوجه این اشخاص خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان همچنین گفت: وام ودیعه مسکن به کسانی که اقساط مسکن پرداخت می‌کنند، وام ساخت مسکن یا خرید یا مابقی تسهیلات حوزه مسکن تعلق نمی‌گیرد.

سلحشور با تأکید بر اینکه خانم‌های جوان مجرد کمتر از ۳۵ سال سن نیز نمی‌توانند از تسهیلات ودیعه مسکن استفاده کنند، تصریح کرد: بانوان بالای ۳۵ سال که خود، سرپرست خانوار هستند با ارائه کد رهگیری اجاره بها می‌توانند از این تسهیلات ودیعه مسکن استفاده کنند، به غیر از این موارد استثنا، مابقی مردم می‌توانند از وام اجاره‌بهای ودیعه مسکن بهره ببرند.

وی در ادامه به نحوه پرداخت اقساط وام اجاره‌بهای ودیعه مسکن اشاره کرد و افزود: چگونگی پرداخت اقساط این وام نیز بستگی به شهر محل پرداخت این تسهیلات به وام‌گیرنده دارد، اقساط وام برای شهرهایی که مبلغ آن، ۱۵۰ میلیون تومان است، (شهر بندرعباس) مبلغ قسط ماهیانه ۴ میلیون ۲۲۸ هزار تومان است، اما در سایر شهرها به غیر از مراکز کلان‌شهرها، ۱۰۰ میلیون تومان با قسط ۲ میلیون و ۸۱۹ هزار تومان است، در روستاها نیز یک وام ودیعه ۴۰ میلیون تومانی با قسط یک میلیون و ۱۳۷ تومان پرداخت می‌شود که بازپرداخت آن، پنج‌ساله است.

سلحشور سپس به نحوه ثبت نام متقاضیان تسهیلات اجاره بهای ودیعه مسکن اشاره کرد و گفت: متقاضیان این تسهیلات می‌توانند به سامانه وزارت راه و شهرسازی saman.mrud.ir ثبت‌نام کنند، گزینه‌های لازم در این سامانه بیان شده که پس از طی کردن تمام مراحل، ثبت‌نام از متقاضیان انجام می‌شود و پس از پایش و بررسی و احراز شرایط، مشمول دریافت وام تسهیلات اجاره‌بهای مسکن شده و به بانک معرفی می‌شوند.