شناسهٔ خبر: 173153 - سرویس استان‌ها

رشد ۲۰ درصدی صادرات از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و ‌بلوچستان طی ۴ ماه سال جاری

پایانه مرزی میلک  و میرجاوه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از رشد ۲۰ درصدی صادرات از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و ‌بلوچستان طی ۴ ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ۴۸۱ هزار و ۲۱۸ تن کالا به‌وسیله ۲۰ هزار و ۳۳۹ دستگاه کامیون از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در شمال این استان جابه‌جا شده است که این میزان رشد ۲۰درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

کرد گفت: از این میزان جابه‌جایی ۴۲۱ هزار و ۱۰ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه و ۶۰ هزار و ۲۰۸ تن کالا از پایانه مرزی میلک صادر شده است.
 
وی عمده کالاهای صادراتی از این پایانه‌های مرزی را هیدروکربن، سیمان و فرآورده‌های لبنیاتی اعلام کرد و ادامه داد: روزانه به طور متوسط بیش از ۵۶۰دستگاه کامیون از این پایانه‌های مرزی تردد صورت می‌گیرد.
 
کرد در پایان یادآور شد: با توجه به اهمیت پایانه‌های مرزی شمال استان در توسعه روابط اقتصادی سیستان و بلوچستان با کشورهای افغانستان و پاکستان، تمام تلاش این اداره کل با فراهم کردن زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه بر گسترش روابط اقتصادی نزدیک با این همسایگان است تا همچنان شاهد افزایش صادرات از این پایانه‌های مرزی باشیم.