شناسهٔ خبر: 173169 - سرویس استان‌ها

یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار راه‌سازی بوشهر ابلاغ شد

احداث باند دوم گناوه 1.jpg معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان بوشهر از ابلاغ اعتبار احداث باند دوم محور ساحلی بوشهر به گناوه به میزان یک‌هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به استان بوشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر، سید امین عارف‌زاده در بازدید از روند اجرا پروژه محور جاده‌ای ساحلی بوشهر، شیف و گناوه اظهار کرد: این جاده یکی از محورهای مواصلاتی بسیار مهم و پرترافیک استان بوشهر و به دلیل حجم ترافیک بالا و بعد مسافت کم، تصادف خودرویی بالایی دارد.

عارف زاده از اجرایی شدن باند دوم جاده بوشهر- شیف به گناوه خبر داد و افزود: عملیات اجرایی احداث باند دوم قطعات دوم و سوم محور ساحلی بوشهر به گناوه اجرایی شده است.

وی بیان کرد: ابلاغ اعتبار احداث باند دوم محور ساحلی بوشهر به گناوه به طول ۲۷ کیلومتر به میزان یک هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی بوشهر این پروژه را از محل مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور شهید به استان بوشهر دانست و تصریح کرد: طرح ۲ باند کردن جاده ساحلی بوشهر - گناوه یکی مطالبات مردم گناوه، شیف و بوشهر در دولت سیزدهم محقق و با حضور سه پیمانکار فعال شده است.

عارف‌زاده همچنین از عملیات اجرایی احداث باند دوم دالکی به کنار تخته به طول ۶.۵ کیلومتر بازدید کرد و گفت: احداث باند دوم قطعه دوم دالکی به کنار تخته و مسیر دسترسی به فاریاب جمعاً به طول ۱۰.۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۱۱ درصدی در حال اجراست.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان بوشهر افزود: این پروژه شامل ۱۵ دستگاه آبرو، ۵ دستگاه تونل و پل بزرگ و دیوار حفاظتی است که با اعتبار ۷۳۴ میلیارد تومان در حال اجراست. عملیات اجرایی این پروژه از محل اعتبارات مصوب سفر دور اول رئیس جمهور شهید به استان بوشهر و اعتبارات ملی در دست اجراست.