شناسهٔ خبر: 173171 - سرویس استان‌ها

از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون انجام شد؛

۱۶۵ مصوبه برای رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در گلستان

سید محمد حسینی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، در کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان گلستان، ۱۶۵ دستور کار برای ارتقا اقتصاد و افزایش اشتغال در استان تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، سید محمد حسینی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: در جلسات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان گلستان که تا کنون در سال جاری برگزار شد، طرح‌های مختلف احداث و توسعه واحدهای گلخانه‌ای، دامداری، باغبانی و توسعه فعالیت‌های گردشگری و صنعت و معدن مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با تصویب این پروژه‌ها زمینه اشتغال برای هزار و ۱۴۴ نفر از مردم استان ایجاد می‌شود.

حسینی ادامه داد: طرح‌های مذکور پیش از مطرح شدن در کارگروه امور زیربنایی استان، در کمیته‌های تخصصی کارگروه که متشکل از دستگاه‌های عضو است، در اداره کل راه و شهرسازی بررسی می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان افزود: چنانچه طرحی در کمیته تخصصی کارگروه با مخالفت روبرو شد، در کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان مطرح و نظرات کارشناسی برای تایید یا رد آن توسط اعضای کارگروه اتخاذ می‌شود.

وی در انتها گفت: با تصویب این طرح‌ها بسترهای لازم برای تحقق شعار سال ایجاد شده، و با جهش تولید با مشارکت مردم زمینه اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در استان برای هم استانی‌های گرامی فراهم می‌شود.