شناسهٔ خبر: 173178 - سرویس مسکن و شهرسازی

دبیر ستاد توسعه اقتصادی دانش‌بنیان عمران و ساختمان:

فن‌بازارهای حوزه عمران و ساختمان برای تسهیل در ساخت مسکن ایجاد می‌شود

ببینید | نشست تخصصی کنسرسیوم‌ های فناور و دانش‌بنیان صنعتی‌سازی مسکن دبیر ستاد توسعه اقتصادی دانش‌بنیان عمران و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، ایجاد فن‌بازارهای حوزه عمران و ساختمان را برای تسهیل در ساخت مسکن یکی از ظرفیت‌های امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه این ستاد با شرکت عمران شهرهای جدید و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۱۳ مرداد، سید جواد سادات فریزنی مشاور وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد توسعه اقتصادی دانش‌بنیان عمران و ساختمان در نشست تخصصی کنسرسیوم‌های فناور و دانش‌بنیان صنعتی‌سازی مسکن که در محل شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد، گفت: فعالیت ستاد توسعه اقتصادی دانش بنیان عمران و ساختمان کمک به بازارسازی شرکت‌های دانش‌بنیانی است که در حوزه عمران، ساختمان و زیرساخت وجود دارند و فعالیت می‌کنند. با آغاز به کار دولت سیزدهم نیز طرح نهضت ملی مسکن در برنامه قرار گرفت و این ابرپروژه هم‌اکنون در سراسر کشور در حال اجراست که بخشی از این پروژه‌ها با کمک شرکت‌های دانش بنیان انجام شده و یا در حال انجام است.

 دبیر ستاد توسعه اقتصادی دانش بنیان عمران و ساختمان ادامه داد: امروز بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن در سراسر کشور در حال اجراست که بازار مناسبی برای حضور دانش‌بنیان‌ها در کشور است. همچنین با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از ساخت مسکن در شهرهای جدید در حال انجام است، با تفاهم‌نامه امروز، تلاش می‌شود این کنسرسیوم‌های فناور و دانش بنیان صنعتی‌سازی مسکن، که تعداد ۱۱ نمونه از آنها تا کنون تشکیل شده و حدود ۸۰ شرکت دانش بنیان در این کنسرسیوم‌ها حضور دارند، به پروژه‌ها متصل شوند. ظرفیت دانش بنیان‌ها ظرفیت مناسبی است که وارد پروژه‌های مشارکتی و پروژه‌های تولید مسکن نهضت ملی مسکن خواهند شد.

سادات یکی از محورهای امضای این تفاهم‌نامه را ایجاد فن‌بازارهای حوزه عمران و ساختمان برشمرد و گفت: در شهرهای جدید علاوه بر پروژه‌های انبوه سازی ساخت مسکن به شکل خودمالکی نیز در حال انجام است که با تفاهم امروز و تشکیل این فن‌بازارها، به شکل حضوری محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان به مردم عرضه خواهد شد.