شناسهٔ خبر: 173197 - سرویس استان‌ها

برنامه ریزی برای ارتقای سطح خدمات در محور تهران-سمنان-مشهد

photo_2024-08-03_13-09-04.jpg مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن بازدید از پروژه‌های بهسازی و روکش آسفالت محورهای استان سمنان، از برنامه ریزی برای ارتقای سطح خدمات در محور تهران-سمنان-مشهد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علیرضا سیاهپور در حاشیه بازدید از پروژه‌های راهداری استان که با حضور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان انجام شد با تقدیر از اقدامات در حال اجرا در این استان اظهار کرد: خوشبختانه پروژه‌های در دست اجرا از وضعیت مطلوبی برخوردارند.

وی از محور پر تردد تهران-سمنان-مشهد به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور نام برد و افزود: همه تلاش این سازمان بر این است که با اجرای طرح لکه‌گیری و روکش آسفالت، سطح ایمنی و ضریب آرامش در این کریدور مهم و پرتردد را افزایش دهد.

مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از برنامه ریزی برای ارتقای سطح خدمات به‌صورت پایلوت در دو محور در کشور طی سال جاری خبر داد و افزود: محور تهران-سمنان-مشهد یکی از این دو کریدور است قرار است با توجه به ارادت ویژه همه ایرانیان به آستان مقدسه رضوی، حداکثر ظرف یک سال آینده با مرمت و بهسازی و رفع همه خرابی‌های آن، بسترهای لازم برای سفر ایمن و بی‌دغدغه زوار بهشت رضوی (ع) فراهم شود.

سیاهپور با بیان اینکه تامین اعتبار این پروژه انجام شده خاطرنشان کرد: در همین راستا بازدیدهایی از این محور از سوی مسئولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور به صورت مستمر انجام می‌شود تا این پروژه به بهترین نحو ممکن اجرایی شود.

مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری با بیان اینکه فرایند مرمت، لکه‌گیری و روکش آسفالت بخش‌هایی از این مسیر طولانی انجام شده اظهار کرد: عملیات اجرایی در بخش‌های دیگری از این کریدور مانند گردنه آهوان، مسیر سمنان- دامغان و...نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به طولانی بودن کریدور تهران-مشهد تصریح کرد: انتظار می‌رود که با تلاش همکاران راهداری و با نظارت‌های مداومی که در حال انجام است، عمده این مسیر که در محدوده جغرافیایی استان سمنان است تا سه ماهه اول سال ۱۴۰۴ به پایان برسد.

سیاهپور با بیان اینکه در حوزه ابنیه فنی نیز طرح‌های پیش‌بینی شده بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده در حال اجرا است، افزود: خوشبختانه در کنار اجرای پروژه‌های راهداری، بخشی از پروژه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان، از جمله اجرای عملیات شانه‌سازی، روکش آسفالت، خط‌کشی، ایمن‌سازی، نصب تابلوها و علائم و.. با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و ادوات راهداری و به صورت امانی در دست اجرا است که جای تقدیر و قدردانی دارد.

مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری با اشاره به تردد میلیونی کاربران جاده‌ای از محورهای استان سمنان وعده داد: با تلاش همکاران راهداری و با نظارت دقیق بر اجرای پروژه‌ها، زمینه‌ای فراهم شود که محورهای استان با بالاترین ایمنی در اختیار زوار و مسافران قرار گیرد.

وی از برنامه‌ریزی برای اصلاح نقاط حادثه خیر شناسایی شده در استان سمنان خبر داد و گفت: فرایند اصلاح همه نقاط حادثه خیر معرفی شده از سوی پلیس راه با حساسیت و جدیت در حال پیگیری است.

سیاهپور در همین ارتباط گفت: با هدف ایمن‌سازی بیشتر مسیر بزرگراهی امام رضا یک پروژه دیگر نیز در این مسیر در دست اجرا است که تاکنون ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال ایمن سازی و اصلاح خواهد شد.

وی با اشاره به فراوانی حوادث جاده‌ای و خصوصاً واژگونی‌ها در استان سمنان گفت: بر اساس نظر کارشناسان، عمده دلیل وقوع واژگونی‌ها به خواب‌آلودگی رانندگان و عدم توجه به جلو رخ می‌دهد که بیش از هر چیز نیازمند فرهنگ‌سازی در این بخش است. بدون تردید توقف‌های گاه به گاه و استراحت رانندگان در مجتمع‌های بین‌راهی تا حد زیادی می‌تواند به کاهش واژگونی‌ها در استان سمنان کمک کند. ضمن اینکه اصلاح همه نقاط حادثه خیز با بهره گیری از اعتبارات ملی و استانی نیز می‌تواند در این بخش راهگشا باشد.

سیاهپور در خاتمه گفت: با تلاش همکاران ما در راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان تا کنون بیش از نیمی از نقاط حادثه خیر شناسایی شده به طور کامل رفع شدند و عملیات اصلاح ۵۰ درصد باقیمانده نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد.