شناسهٔ خبر: 173201 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد؛

آماده‌سازی اراضی بیش از یک میلیون و ۵۹۰ هزار واحد مسکونی در نقاط شهری و شهرک‌ها

مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از آماده‌سازی حدود ۵۰ هزار هکتار از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در نقاط شهری و شهرک‌ها به استعداد بیش از یک میلیون و ۵۹۰ هزار واحد مسکونی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان از آماده‌سازی حدود ۵۰ هزار هکتار از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در نقاط شهری و شهرک‌ها به استعداد بیش از یک میلیون و ۵۹۰ هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت: شهرک‌سازی یکی از سیاست‌های مهم توسعه شهری در دولت سیزدهم بود که می‌تواند نتایج و آثار مثبتی در تامین مسکن افراد فاقد مسکن در کشور داشته باشد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: در سه سال گذشته مکان‌یابی و امکان‌سنجی ۴۵ شهرک با هماهنگی و همکاری ادارات کل راه و شهرسازی در استان‌ها آغاز شده است.

مالکی افزود: همچنین ۲۱ شهرک مسکونی در شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب شده و مطالعات طرح جامع آنها توسط مشاور آغاز شده است.

وی تصریح کرد: توسعه شهرک‌سازی با توجه به کمبود زمین و برخی محدودیت‌های قانونی جهت الحاق اراضی در مجاورت شهرها به ویژه در کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها، یکی از سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی بود که پیگیری‌های انجام شده در این خصوص به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار شده و از سوی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران نیز به تصویب رسیده است.