شناسهٔ خبر: 173211 - سرویس استان‌ها

اجرای طرح ارتقای ایمنی کاربران آسیب پذیر جاده‌ای بوشهر

اجرای طرح ارتقای ایمنی کاربران آسیب پذیر جاده ای بوشهر رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: طی چهارماهه امسال ۸ کارگاه آموزشی برای موتورسواران برگزار و ۱۵۰ عدد کلاه ایمنی رایگان به راکبان موتورسیکلت به خصوص کارگران مناطق صنعتی حاشیه بزرگراه ها اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) بابک کاوه ئیان رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: طی چهارماهه امسال ۸ کارگاه آموزشی برای موتورسواران برگزار و ۱۵۰ عدد کلاه ایمنی رایگان به راکبان موتورسیکلت به خصوص کارگران مناطق صنعتی حاشیه بزرگراه‌ها اهدا شد.

کاوه ئیان اظهار کرد: در این کارگاه‌ها مطالبی در خصوص عادت‌های غلط رانندگی با موتورسیکلت، ضرورت استفاده از تجهیزات ایمنی، ارائه آمار تصادفات، بررسی خطرات مربوط به موتورسواری و بیان نکات ایمنی برای پیشگیری از تصادفات و کاهش شدت آسیب‌ها اقدم شد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اشاره داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توزیع رایگان کلاه ایمنی میان راکبان موتورسیکلت با هدف ترویج فرهنگ استفاده از این تجهیزات و جلوگیری از وارد شدن ضربه به سر در صورت وقوع حادثه برای موتورسوار اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین علت فوت موتورسواران ضربه به سر است، گفت: آموزش راکبان موتورسیکلت، دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها و رانندگان وانت بارها و ادوات کشاورزی در قالب اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی کاربران آسیب پذیر در کارگاه‌های صنعتی و محورهای روستایی در دستور کار است.

کاوه ئیان درباره سایر اقدامات این اداره طی سال جاری بیان کرد: توزیع کتابچه و بسته‌های کمک آموزشی، برگزاری مسابقات نقاشی و مقاله نویسی و برگزاری نمایشگاه با موضوع ایمنی و ترافیک در مدارس و مرکز استان از دیگر فعالیت‌ها در زمینه آموزش کاربران آسیب پذیر جاده‌ای است.