شناسهٔ خبر: 173217 - سرویس استان‌ها

در چهارماهه سال جاری؛

جرائم حوزه اراضی ملی استان اصفهان ۵۳ درصد کاهش یافت

علیرضا قاری قران / اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با تلاش‌های به عمل آمده در حوزه حفاظت اراضی ملی، امسال در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲، شاهد کاهش ۵۳ درصدی در تعداد تعرض و تصرف زمین‌خواران و افراد سودجو نسبت به اراضی ملی استان اصفهان بوده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: با دقت، هوشیاری و تلاش مجموعه فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان، اقدامات پیشگیرانه موثر در طول شبانه روز به ویژه ایام تعطیلات در جهت جلوگیری از تعرض به اراضی ملی در سطح استان اصفهان به عمل آمده است.
 
وی افزود: اجرای طرح‌های تشدید حفاظت اراضی ملی و دولتی استان و همچنین پشتیبانی خوب مجموعه قضایی و انتظامی استان اصفهان موجب امنیت پایدار در راستای حفظ بیت‌المال در این حوزه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: بر اساس آمارهای به دست آمده در چهار ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ شاهد کاهش ۵۳ درصدی در تعداد تعرض و تصرف زمین‌خواران و افراد سودجو نسبت به اراضی ملی و دولتی استان اصفهان بوده‌ایم.

وی بیان کرد: در چهار ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۶ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی استان اصفهان واقع شده بود که مورد رفع تصرف قرار گرفت در حالی که این تعداد در سال جاری ۱۷ فقره بوده است.

قاری قرآن گفت: امسال با تلاش‌های عوامل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان، ۱۴.۶ هکتار زمین دولتی و ملی در سطح استان رفع تصرف شده است.

وی عنوان کرد: ۷.۶ هکتار از این اراضی از طریق اجرای احکام قضایی و قلع قمع و خلع ید بوده و مابقی از طریق رفع تصرف فوری از چنگال متصرفان خارج و به بیت‌المال بازگردانده شد.