شناسهٔ خبر: 173223 - سرویس استان‌ها

بهسازی و آسفالت‌ریزی محور مهران به ملکشاهی به پایان رسید

بهسازی مسیر عملیات بهسازی و لکه‌گیری گسترده محور مهران به ملکشاهی، یکی از مسیرهای اصلی تردد زوار اربعین، به طول ۱۰ کیلومتر در محدوده ترشاوه تا گنبد پیرمحمد به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، علیرضا قاسمی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مهران گفت: در آستانه سفرهای اربعین حسینی، بهسازی محور مهران به ملکشاهی، به عنوان یکی از مسیرهای اصلی تردد زائران، به طول ۱۰ کیلومتر در محدوده ترشاوه تا گنبد پیرمحمد به پایان رسید.

وی گفت: این محور به دلیل تردد سنگین وسایل نقلیه، به ویژه در ایام اربعین، و شرایط نامناسب خاک بستر، سالانه دچار آسیب‌های جدی می‌شد.

قاسمی اظهار کرد: برای رفع این مشکل، عملیات بهسازی شامل کندن لایه‌های سست، جایگزینی مصالح مناسب و اجرای لکه گیری با بیش از ۷۰۰ تن اسفالت گرم در بیش از ۲۰۰ نقطه انجام شد.

وی با بیان اینکه این عملیات با هدف افزایش ایمنی و طول عمر راه انجام شده است، افزود: با اتمام این پروژه، سطح سرویس راه به طور قابل توجهی بهبود یافته و تردد در این محور روان‌تر شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مهران، عنوان کرد: این محور به عنوان یکی از مسیرهای مهم ارتباطی و همچنین مسیر جایگزین در ایام اربعین محسوب می‌شود و به همین دلیل، بهسازی و نگهداری آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.