شناسهٔ خبر: 173235 - سرویس استان‌ها

خراسان رضوی رتبه دوم در نوسازی بافت فرسوده را کسب کرد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی از کسب رتبه دوم استان در نوسازی بافت فرسوده در کل کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، محمدرضا اسدی رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با اشاره به افزایش نوسازی در بافت‌های فرسوده در استان اظهار کرد: در ارزیابی‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده شهری استان خراسان رضوی از ۲۶ هزار واحد عبور کرده است و پس از تهران، خراسان رضوی در صدر استان‌ها در حوزه نوسازی بافت فرسوده قرار دارد.

وی افزود: روند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری و همچنین بهره‌برداری از واحدهای تکمیل شده در این بافت‌ها به تفکیک استان‌ها از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام شد که استان خراسان رضوی رتبه دوم را به دست آورد.

اسدی گفت: فرایند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری به ۲۶ هزار واحد رسیده که از این تعداد واحد در حال نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری، بیش از ۱۰هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی با بیش از ۲۶ هزار واحد نوسازی جزو استان‌های پیشرو در نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور است.

وی با اشاره به اهمیت نوسازی واحدهای مسکونی اظهار کرد: مقاوم‌سازی و استحکام بنا در شهرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این امر در حفظ جان ساکنان و شهروندان در مقابل حوادث طبیعی بسیار اثرگذار است. اسدی ابراز کرد: تعامل و مشارکت سازمان‌ها، ادارات و نهادهای مرتبط با بازآفرینی شهری در این زمینه بسیار اثرگذار است.

رئیس بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اضافه کرد: در خراسان رضوی تعداد ۲۹۶ هزار و ۶۸۴ واحد مسکونی غیرمقاوم وجود دارد و شهر مشهد با نوسازی بیش از ۲۱ هزار واحد از شهرهای پیشرو در نوسازی بافت فرسوده به شمار می‌رود.