شناسهٔ خبر: 173249 - سرویس استان‌ها

ایجاد ۲۰۰ کیلومتر کانال و قنو در محورهای مواصلاتی شهرستان خرم آباد

شهرستان خرم آباد سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خرم آباد از ایجاد ۲۰۰ کیلومتر کانال و قنو در محورهای مواصلاتی در این شهرستان طی ۴ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، فصل اله کاییدی به عملکرد ۴ ماهه اداره راهداری به حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خرم آباد اشاره کرد و اظهار داشت: طی این مدت با همکاری ادارات ستادی ۱۰ کیلومتر روکش آسفالت محورهای اصلی، ۶ کیلومتر روکش آسفالت محورهای روستایی، ۱۳ کیلومتر روکش آسفالت به صورت اسلاری سیل و بهسازی ۱۰ کیلومتر از محورهای روستایی انجام شده است.

وی به ایمن سازی محورهای مواصلاتی این شهرستان اشاره کرد و افزود: حذف و اصلاح یک نقطه حادثه‌خیز، انجام سه کیلومتر شانه سازی ۲۰۰ کیلومتر، لکه گیری و چاله‌گیری ۳۵۰ تن، پاک‌سازی محورهای اصلی و فرعی و روستایی ۳۰۰۰ متر مکعب، تیغ زنی و تسطیح محورهای روستای ۴۵۰ کیلومتر، ایجاد هره خاکی در محورهای مواصلاتی یک کیلومتر، ۳۰۰ کیلومتر خط کشی از جمله این اقدامات است.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خرم آباد اضافه کرد: نصب ۵۳۰ عدد استوانه ایمنی، نصب ۵۰۰ تابلو و علائم ایمنی هشدار دهنده، نصب چشم گربه‌ای ۲۰۰ عدد، آرام‌سازی با نصب سرعتکاه و در محورهای مواصلاتی به وسیله آسفالت و سرعت‌کاه پلاستیکی ۳۰ عدد، نصب ۵۷ بشکه ایمنی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه ایمن سازی محورهای شهرستان است.

کاییدی به دیگر اقدامات شاخص در حوزه راهداری اشاره کرد و گفت: تنقیه و لایروبی ۲۰ دستگاه پل، تعمیر و مرمت ۲ دستگاه پل آسیب دیده، ۶۰ مورد اخطار به متجاوز آن حریم راه و راه اندازی ۶ دستگاه ماشین آلات از جمله این اقدامات است.