شناسهٔ خبر: 173271 - سرویس استان‌ها

در راستای بهبود ایمنی در راه‌های استان اصفهان انجام شد؛

ارتقای ۱۹ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در راه‌های برون شهری با هدف بهبود ایمنی در راه‌های استان

ارتقا  19 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در راههای برون شهری با هدف بهبود ایمنی در راههای استان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان از آغاز عملیات اجرایی ارتقای ۱۹ سامانه تخلف عبور و مرور قدیمی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان (اصفهان) فرزاد دادخواه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: عملیات اجرایی ارتقای 19 سامانه تخلف عبور و مرور قدیمی در استان آغاز شده است.

دادخواه با اشاره به نصب سامانه ثبت تخلف عبور و مرور از سنوات گذشته در محورهای مواصلاتی استان به منظور بهبود کارآیی و افزایش دقت سامانه‌ها در ثبت تخلفات و ارتقای سامانه‌های قدیمی اذعان کرد: در این راستا در سال جاری فرایند قانونی انتخاب پیمانکار جهت ارتقای 19 سامانه در محورهای اصفهان - دلیجان، نائین – اردستان و اصفهان – شهرضا انجام شد.

وی افزود: عملیات عمرانی ارتقای این سامانه‌ها به زودی در محورهای مذکور آغاز خواهد شد و نهایتاً تا انتهای سال جاری کلیه این سامانه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در شبکه سامانه‌های فعال ثبت تخلف عبور و مرور استان قرار خواهد گرفت.

دادخواه تصریح کرد: در حال حاضر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با هدف ارتقای ایمنی تردد در محورها با مدیریت سرعت تردد کاربران جاده‌ای با نصب و بهره‌برداری در سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند جاده‌ای تلاش می‌کند با کاهش شدت تصادفات به کاهش تلفات جاده‌ای کمک کند.

وی افزود: با نصب و ارتقای سامانه‌های جدید محورها مجهز به ثبت سرعت لحظه‌ای علاوه بر سرعت متوسط می‌شوند.

دادخواه در پایان در راستای تردد ایمن و رعایت سرعت مجاز در کل مسیر در راه‌های برون شهری تاکید کردند.