شناسهٔ خبر: 173274 - سرویس استان‌ها

نصب ۷ دستگاه دوربین‌ درون خودرویی برای افزایش ایمنی راه‌های استان اصفهان

نصب 7 دستگاه دوربین‌ درون خودرویی؛ به عنوان ابزار جدید هوشمندسازی حمل و نقل جاده‌ای مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: دوربین‌های درون خودرویی، به‌ عنوان سامانه‌های جدید و چند منظوره و در جهت افزایش ایمنی و کارایی و حرکت در مسیر هوشمندسازی حمل ونقل در راه‌های استان بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، فرزاد دادخواه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ۷ دستگاه دوربین درون خودرویی؛ به عنوان ابزار جدید هوشمندسازی حمل و نقل جاده‌ای بر روی خودروها نصب شد.

دادخواه با اشاره به اینکه دوربین‌های درون خودرویی، به عنوان سامانه‌های جدید و چندمنظوره و در جهت افزایش ایمنی و کارایی و حرکت در مسیر هوشمندسازی حمل‌ونقل در راه‌های استان بهره‌برداری می‌شود، گفت: این دوربین‌ها نقش مهمی در افزایش ایمنی، مسئولیت‌پذیری و کارایی در شبکه‌های پیشرفته ایفا کرده و در ناوگان راهداری قابل استفاده هستند که با ثبت و ضبط وقایع رانندگی، در صورت وقوع تصادف و یا حوادث مختلف، شواهد و مدارک واقعی را برای بررسی تخلفات رانندگی ارائه می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: در صورت وقوع حوادث، این دوربین‌ها می‌توانند به عنوان منبع مهمی برای ضبط تصاویر و ویدئوهای حادثه عمل کنند.

وی استفاده از ویژگی بررسی لحظه‌ای وضعیت جاده‌ای و در دسترس داشتن شواهد قابل استناد را از دیگر ویژگی‌هایی خواند که در موارد مهمی مانند مدیریت سفرهای اربعین بسیار کارایی دارد.

دادخواه ادامه داد: نصب دوربین‌های ثبت وقایع بر روی خودروهای گشت راهداری، امکان رصد مناطق فاقد پوشش دوربین نظارتی را فراهم و با توجه به مستندسازی مأموریت‌ها، شرایط را برای اطلاع از آخرین موقعیت ناوگان و وضعیت جاده‌ها مهیا می‌کند.