شناسهٔ خبر: 173288 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

ساخت و اجرای مسکن دانشگاهیان پیگیری می‌شود

مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از پیگیری برای اجرای دقیق و سریع تفاهم‌نامه تامین ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای دانشگاهیان میان دو وزارت‌خانه راه و شهرسازی و علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان در دیدار با علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت وزارت علوم تحقیقات و فناوری بر اجرای دقیق و سریع تفاهم‌نامه تامین ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای دانشگاهیان میان دو وزارتخانه راه و شهرسازی و علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در این دیدار با اشاره به مواد ۷ و ۱۰ آئین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن گفت: روش‌های ما برای تامین زمین و مسکن برای اعضای هیات علمی و سایر دانشگاهیان در این تفاهم‌نامه بر مبنای اجاره ۹۹ ساله یا فروش اقساطی زمین خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت این واحدها می‌تواند از طریق شرکت‌های ذیصلاح یا تعاونی‌های مسکن دانشگاهی یا کارگزارانی مانند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شود، ادامه داد: در نهضت ملی مسکن ما با هر روشی که بر اساس قانون منجر به تولید انبوه مسکن شود موافقیم و برای اجرای آن از تمامی ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

مالکی اعلام کرد: امیدواریم به زودی در جلسه‌ای که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور مسئولان و روسای دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد، همکاران سازمان ملی زمین و مسکن برای تبیین تفاهم‌نامه حضور پیدا کنند.

گفتنی است تفاهم‌نامه تامین ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای دانشگاهیان میان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و علوم، تحقیقات و فناوری سال گذشته و در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن منعقد شد.