شناسهٔ خبر: 17331 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر خبر داد؛

بازدید معاون وزیر راه از پروژه‌های عمرانی بوشهر/ بهره‌برداری از بزرگراه برازجان -گناوه در دهه‌فجر

فرزاد رستمی معاون وزیر و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن در سفر یک روزه خود به استان بوشهر ضمن بازدید از پروژه‌های عمرانی استان از نزدیک در جریان روند اجرای طرح‌های شهری بوشهر قرار‌گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، مدیرکل راه وشهرسازی استان بوشهر  با اعلام این خبر گفت: صبح امروز -سه‌شنبه ۶ بهمن ماه -  محمد پژمان، معاون وزیر در بخش زمین و مسکن همراه با تنی چند از مدیران این سازمان وارد بوشهر شد تا ضمن بازدید از جزایر صدرا و صدف از نزدیک در جریان ساخت دهکده تفریحی - توریستی بوشهر قرار گیرد.

فرزاد رستمی در ادامه با اشاره به اینکه در این بازدید معاون امور عمرانی استاندار و تنی چند از مدیران راه وشهرسازی استان نیز حضور داشتند، افزود: همچنین در این سفر جلسه‌ای با حضور استاندار درباره چگونگی تسریع اجرای پروژه‌های عمرانی و راهی بوشهر در استانداری برگزار شد و در آنجا درباره ساخت مسکن در زمین ۵۳۰ هکتاری بوشهر بحث و گفتگو شد.

مهندس پژمان ضمن حضور در جلسه با استاندار بوشهر از عمارت تنگستانی – منطقه ویژه اقتصادی بوشهر – جزیره صدرا و صدف – مسکن مهر ۶۶۰ واحدی – ۵۳۰ هکتاری و دهکده تفریحی و همچنین از اراضی دولتی  و رفع تصرفات بوشهر بازدید كرد.

بهره‌برداری از بزرگراه برازجان -گناوه در دهه‌فجر

 مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی بوشهر درباره پروژه‌های قابل افتتاح در دهه‌فجر گفت: کار ساخت بیش از ۳۵کیلومتر از باند دوم بزرگراه برازجان -گناوه به پایان رسیده‌است که بهره‌برداری ۱۷ کیلومتر از این بزرگراه در محور برازجان -گناوه ،حد فاصل دهداران-خلیفه‌ای تمام شده و در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

عبدالحسن مشایخی در ادامه هزینه ساخت این قطعه را ۲۷میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: قطعه دوم این بزرگراه حدود ۲۰ کیلومتر است که در محور برازجان- گناوه- دیلم قرار دارد و تاکنون برای دوبانده کردن آن ۳۰ میلیارد تومان اعتبار شده‌است.

وی درباره اینکه آیا این پروژه نیز همزمان با قطعه اول به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: تمام سعی ما این است که این محور نیز همزمان با قطعه اول زیر بار ترافیک برود اما در غیر این‌ صورت قول می‌دهیم تا پایان سال آن را  به بهره‌برداری برسانیم.

مسافت کل این پروژه که تا مرز خوزستان نیز ادامه دارد حدود ۱۶۳ کیلومتر است./