شناسهٔ خبر: 173327 - سرویس استان‌ها

در چهار ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ انجام شد؛

صدور ۵۶۴ پروانه اشتغال به کار مهندسی در استان اصفهان

قاری مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در چهار ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ تعداد ۵۶۴ پروانه اشتغال به کار جدید در استان اصفهان صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه اعتلای دانش مهندسی، افزایش بهره وری منابع، مواد و انرژی از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی بوده، اظهار کرد: ارتقای کیفیت ساخت و سازها از اهداف نظارت عالیه است.  

وی افزود: بر این اساس به‌منظور کاهش تخلفات ساختمانی و ارتقای کیفیت ساخت‌وسازها، نظارت عالیه بر ساخت و سازهای استان به تعداد ۱۴۷ پروژه با متراژ ۳۰۸ هزار و ۸۶۲ مترمربع انجام شد که با نظارت‌های به عمل آمده از این پروژه‌ها، فعالیت ۵۶ مورد کارگاه متوقف شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ابراز امیدواری کرد این نظارت‌های جدی سبب ترویج اصول معماری و شهرسازی، اعتلای مهندسی استان، بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و اجرای صحیح مقررات ملی ساختمان شود.  

وی ادامه‌داد: مطابق با ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان دارندگان مدرک تحصیلی کارشناس و بالاتر در هر یک از رشته‌های اصلی یا رشته‌های مرتبط می‌توانند از طریق تقاضای صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی با توجه به مدارک تحصیلی و سوابق کار و تجربه در یک یا چند زمینه خدمات مهندسی از طریق طراحی، محاسبه، نظارت، اجرای بهره‌برداری، نگهداری، کنترل و بازرسی امور آزمایشگاهی، مدیریت ساخت و تولید، نصب، آموزش و تحقیق، درخواست تشخیص صلاحیت کنند.  

قاری قرآن عنوان کرد: در چهار ماهه ابتدایی سال جاری تعداد ۵۶۴ پروانه اشتغال به کار جدید صادر شده‌است، همچنین در مجموع یک‌هزار و ۷۴۱ مورد اضافه کردن صلاحیت جدید، تمدید و ارتقای پروانه اشتغال به کار انجام شده‌است.