شناسهٔ خبر: 173333 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

کاهش کیفیت هوا در نوار شرقی، مرکز و دامنه جنوبی البرز تا ۵ روز آینده

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشور برخی مناطق مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

کبری رفیعی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان برخی نقاط هرمزگان جنوب شرق فارس جنوب و جنوب غرب کرمان در برخی ساعات به ویژه در بعد از ظهر و شب رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: سه شنبه این وضعیت با شدت بیشتری در جنوب سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت و چهارشنبه و پنجشنبه بارش پراکنده و رعد و برق در شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس رخ خواهد داد. همچنین جمعه در اغلب مناطق جوی آرام خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور برخی مناطق مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

رفیعی یادآور شد: طی سه روز آینده در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد. امروز خلیج فارس تنگه هرمز و طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

وی افزود: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری همراه با گردوخاک در شب با بیشینه دمای ۴۰ درجه و کمینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر است.