شناسهٔ خبر: 173335 - سرویس استان‌ها

اشتراک گذاری تجارب دو استان گلستان و یزد در حوزه املاک و حقوقی راه و شهرسازی

راه و شهرسازی گلستان در نشست مشترک معاون و رؤسای ادارات معاونت املاک و حقوقی دو استان گلستان و یزد، موارد مرتبط با حوزه حقوقی، تامین زمین و املاک بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، در راستای بهره گیری از تجارب همکاران استان یزد در حوزه معاونت املاک و حقوقی که هدف اصلی سفر اعضای شورای برنامه ریزی اداره کل راه و شهرسازی به استان یزد بوده جلسه ای با حضور معاونین املاک و حقوقی دو اداره کل و روسای ادارت مربوطه تشکیل و تجارب گذشته و حال و برنامه های در دست اقدام استانها مورد اشتراک و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه در چند محور وفق تکالیف قانونی تبادل نظر شد که از مهمترین موضوع آنها بحث تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت و پالایش و واگذاری زمین به مشمولین قانون جوانی بوده است.

مبحث تحقق برنامه اجرایی سازمان ملی زمین و مسکن در حوزه مدیریت زمین و برنامه مالی ابلاغی از دیگر مباحث مطروحه در این جلسه بود.

همچنین در انتهای این جلسه، اسلامی معاون املاک و حقوقی استان یزد، گزارشی از طرح های در دست اجرای ابلاغی سازمان ملی مسکن، شامل آرشیو الکترونیک و طرح بازشماری منابع سازمان، ارائه کرد.