شناسهٔ خبر: 173337 - سرویس استان‌ها

جابه‌جایی زائران اربعین حسینی گلستان از ۱۶ مردادماه شروع می‌شود

گلستان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان از آغاز طرح جابه‌جایی زائرین اربعین حسینی استان از فردا ۱۶ مردادماه خبر داد و گفت: حدود ۵۰ درصد ثبت نام کنندگان کربلای معلی متقاضی این سفر معنوی با اتوبوس و حمل و نقل عمومی هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، عادل مصدقی در دومین جلسه شورای راهداری با اشاره به آغاز طرح جابه‌جایی زائرین اربعین حسینی، اظهار کرد: برابر آمار حج و زیارت استان تا ۱۵ مردادماه ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده و ۷۸ درصد آنها متقاضی عبور از مرز مهران هستند.

وی با بیان اینکه فراهم کردن شرایط ایمن عبور و مرور زائرین و از طرفی مسافران تابستانی از اولویت‌های کاری است، ادامه داد: تمام تلاش‌های لازم برای ارتقای ضریب ایمنی راه‌ها و خدمات دهی بهینه مجتمع‌های خدماتی رفاهی و سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین راهی و برقراری میزهای خدمت را در پایانه‌های گرگان و گنبد انجام خواهیم داد.

مصدقی با قدردانی از زحمات ۴ ماهه سال جاری مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ستادی و شهرستانی، افزود: از وظایفی که بیش از گذشته به دلیل هم‌زمانی سفرهای تابستانی و طرح اربعین به‌صورت ویژه‌تر پیگیری و اجرا خواهد شد، طرح محوری راهداری است.

وی گفت: گلستان از جمله استان‌هایی است که در هر یک از شهرستان‌های آن یک یا چند پروژه عمرانی را در حال اجرا دارد که در عین حال به دلیل مطالبات گسترده مردمی به توجه، رصد و مدیریت بیش از پیش نیاز داریم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان با تاکید بر اجرای بیش از پیش راهداری محوری و انجام آمادگی‌های لازم برای سفرهای تابستانی و طرح اربعین و پروژه‌های در دست اجرا و ناوگان و نیروها از مهم‌ترین موضوعات این جلسه بود که با بیان نقاط ضعف و قوت ستادی و شهرستانی بررسی و تصمیم گیری شد.