شناسهٔ خبر: 173373 - سرویس وزارتی

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه‌های زیربنایی؛ از اقدامات دولت سیزدهم که باید در دولت جدید هم ادامه یابد

محمدصالح جوکار رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ضمن قدردانی از خدمات دولت سیزدهم در بخش‌های مسکن و شهرسازی و حمل و نقل بر اهتمام دولت جدید بر تکمیل زیرساخت‌های ریلی، جاده‌ای، هوایی و بنادر تاکید کرد.

محمدصالح جوکار رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس و نماینده مردم یزد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به ارزیابی عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم پرداخت و انتظارات مجلس را از دولت چهاردهم برشمرد.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تاکید بر نقش مهم و بنیادین وزارت راه و شهرسازی در زندگی مردم، گفت: در طول سه سال دولت سیزدهم شاهد بودیم که در توسعه زیرساخت‌ها و  تکمیل پروژه‌های زیربنایی در حوزه‌های ریلی، جاده‌ای، هوایی، بنادر و مسکن و شهرسازی کارهای مهمی انجام شد. تاکید می‌شود که پیگیری رییس‌جمهور در تکمیل پروژه‌ها نقش ویژه ای داشت.

جوکار در بیان جزئیات بخشی از پروژه‌های مهم به ثمر نشسته در دولت سیزدهم عنوان کرد: تلاش برای تکمیل بخشی از کریدور شمال-جنوب، توسعه راه‌ها به طول ۳۲۷ کیلومتر آزادراه، ۳۵۸۶ کیلومتر بزرگراه، ۳۸۷ کیلومتر خط اصلی ریلی و احداث و بهسازی ۷۴۰۰ کیلومتر راه روستایی بخشی از اقدامات مهم دولت سیزدهم است.

وی تصریح کرد: انتظار داریم تا مسیر ارایه خدمت شایسته به مردم در حوزه های تحت مسئولیت وزارت راه و شهرسازی در دولت چهاردهم ادامه یابد.

نماینده مردم یزد با تاکید بر اینکه تکمیل زیرساخت‌های ریلی، جاده‌ای، هوایی و بنادر  و همچنین تامین مسکن برای مجلس حائز اهمیت است و با استقرار دولت چهاردهم مجلس پیگیر برخی از آنها از دولت خواهد بود، افزود: دولت سیزدهم بخشی از انباشتگی در عدم تولید مسکن در دولت‌های قبل را با اجرای طرح نهضت ملی مسکن پاسخ داد. راه‌اندازی صندوق ملی مسکن و تامین بخشی از منابع تکمیل پروژه های تولید مسکن توسط منابع این صندوق بخشی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در بخش مسکن و شهرسازی است که انتظار داریم تا در دولت چهاردهم نیز، نیاز متقاضیان به مسکن، پاسخ درخوری داشته باشد.  

جوکار گفت: با توجه به اینکه در قیمت مسکن عوامل مختلفی از جمله مصالح ساختمانی و زمین حائز اهمیت است انتظار داریم تا دولت جدید برای کاهش قیمت تمام شده مسکن  تمامی تلاش خود را به کار گیرد.

وی تصریح کرد: در تامین اراضی برای تولید مسکن، دستگاه های متولی همچون منابع طبیعی باید همکاری لازم را داشته باشند و زمین‌های مازاد خود را در اختیار تولید مسکن متقاضیان قرار بدهند.